נתחיל בסקירה על אפשרויות הפרסום המובילות בעולם האינטרנט
- פרסום בגוגל ממומן ADWORDS
- פרסום אורגני בגוגל SEO
- פרסום בפייסבוק ממומן
- פרסום בפייסבוק אורגני - ויראלי - חברתי
- פרסום באינטרנט בעזרת ניוזלטרים ורשימות תפוצה
- פרסום בעזרת רשתות שותפים
- הערות חשובות לכל שיטות הפרסום באינטרנט
פרסום בגוגל ממומן
לגוגל מערכת פרסום משוכללת וחכמה, היות ורוב החיפושים ברשת מתבצעים דרך מנוע החיפוש של גוגל, וכיוון שגוגל מחזיקה נכסים אינטרנטיים מובילים בעלי מגוון רחב של שטח נדל"ן פרסומי, כגון יוטיוב, אימייל (ג'ימייל) ועוד, גוגל יכולה להפיץ מודעות באופן מאסיבי לקהל ייעד מפולח והיא למעשה רשת הפרסום הגדולה ביותר בעולם כיום.
גוגל מציעה למפרסמים מגוון רחב של אמצעי פרסום כמו מודעות טקסט, תמונות, באנרים וסרטונים, וזאת תוך התאמה מירבית לגולשים באמצעות המידע שגוגל אוספת על כל אחד ואחד מאיתנו.
כדי להבין את השיטה חשוב לזכור כלל אחד חשוב: המטרה של גוגל היא להרוויח כמה שיותר ולכן תמיד היא תתן העדפה למפרסמים שמכניסים לה יותר כסף.
בגדול השיטה היא שיטת ההיצע והביקוש, נעזר בדוגמה של הפרסום בתוצאות החיפוש.,אלו אותם פרסומים שאנו נחשפים אליהם כאשר אנו מחפשים משהו בגוגל .התוצאות הללו אינם תוצאות "אורגניות" טבעיות אלא תוצאות בתשלום (מודעות ממומנות).
ראו באדום בדוגמה המצורפת:

נניח ונרצה שהמודעה שלנו תופיע בתוצאות החיפוש לביטוי "פרסום בפייסבוק". כמובן אנו איננו היחידים שמעוניינים שהמודעה שלנו תופיע ולכן גוגל מבצעת סוג של מכרז בין כל המתמודדים על המקום הזה.
אם נגיד לגוגל, שאנחנו מוכנים לשלם שקל אחד עבור כל פעם שגולש ילחץ על המודעה שלנו, ומתחרה שלנו מוכן לשלם 2 ש"ח עבור לחיצה, גוגל תעדיף לשים את המודעה של המתחרה ולא את שלנו במקום הפנוי.
בשיטה זו גוגל מעודדת אותנו להציע יותר כסף נניח 2.5 ש"ח , מצד שני גם המתחרה יכול לעדכן למחיר גבוה, יותר - ממש כמו מכרז, בסופו של יום נגיע למחיר המקסימלי שאנו מוכנים להשקיע בכל הקלקה על מודעה.
חשוב לזכור שזהו הסבר פשטני מאוד שלא לוקח בחשבון משתנים נוספים ומאוד חשובים שגוגל כן מתחשבת בהם כגון רלוונטיות המודעה, איכות המודעה ועוד. זוכרים שהרי המטרה של גוגל היא למקסם רווחים נכון ?
לדוגמה: גם אם המתחרה שלנו מוכן להשקיע 10 ש"ח בקליק ואנו מוכנים להשקיע רק 1 ש"ח אין זה מבטיח שהמודעה של המתחרה תופיע. נניח שהמודעה של המתחרה מנוסחת כל כך גרוע כך שאף אחד לא מקליק על המודעה אז לגוגל אין רווחים מכך בכלל והיא מפספסת את כל הקליקים של ה 1 ש"ח שהייתה מקבלת מהמודעה האיכותית שלנו אם זו הייתה מוצגת. זהו נדל"ן אינטרנטי. עדיף שוכר במחיר נמוך מאשר דירה ריקה.
כאמור זהו הסבר פשטני ולמערכת הפרסום של גוגל יש כלים רבים פרט למודעות החיפוש, והמערכת מורכבת פי עשרות מונים מההסבר הפשטני שהצעתי כאן.
SEO פרסום אורגני בגוגל
הפרסום האורגני כוונתו להגיע למצב בו האתר שלנו מופיע במקום גבוה בתוצאות החיפוש מבלי שנצטרך לשלם לגוגל על הקלקות.
בדוגמה המצורפת מלמעלה תוכלו לראות כי לדיגיטל פורס יש תוצאה במקום שני בגוגל לביטוי "פרסום בפייסבוק". מיקום גבוה זה מניב פניות רבות בנושא הפרסום בפייסבוק עבורנו מבלי שנאלץ לשלם על כל הקלקה של גולש כמו באופציה הממומנת.
פרסום בפייסבוק ממומן
פייסבוק משלבת פרסומות בקיר החדשות, בצד ובכל מקום בו היא מצליחה לתקוע פרסומת.
לפרסום בפייסבוק יש יתרון בכך שאפשר לכוון את הופעת המודעות לפרופילים מסויימים עם אפיון מדוייק. כי פייסבוק יודעת עלינו כמעט הכל.. ולמה? כי אנחנו אומרים לה וגם כי היא יודעת מה אנחנו עושים ומה תחומי העניין שלנו גם בלי שנגיד לה ישירות.
לקריאה בהרחבה על הפרסום בפייסבוק לחצו כאן.
את הפרסום בפייסבוק אנו יוצרים ומנהלים בתוך הפייסבוק באופן פשוט למדי. כלומר מבחינה טכנית זה פשוט. אך לתכנן מסע פרסום שיניב תוצאות, זה כבר סיפור אחר.
רוב המפרסמים בפייסבוק מנסים לבד, משקיעים סכומי כסף שנעים בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים ומתייאשים כאשר לא מקבלים תוצאות או תוצאות לא מספקות.
פרסום בפייסבוק אורגני - ויראלי - חברתי
פייסבוק מאפשרת לנו לשתף תוכן עם החברים שלנו, ועם הלקוחות שלנו, אם אלו חברים שלנו בפייסבוק או שלחצו "לייק" לדף העסקי שלנו בפייסבוק. אך חשיפה זו מוגבלת וכמובן שפייסבוק מעדיפה שנשלם עבור חשיפה זו.
יש סיכוי שפוסט שכתבנו יהפוך לויראלי ויגיע למאות או אלפי אנשים, אך לרוב תוכן ויראלי הוא לא תוכן שיניב עבורנו תוצאות כלכליות כלשהן.
פרסום באינטרנט בעזרת ניוזלטרים ורשימות תפוצה
ה"גורואים" לפרסום באינטרנט מאיצים בנו להקים רשימת תפוצה ולדוור באימיילים לרשימה הזו. ההגיון הוא פשוט: אם נאסוף מספיק אימיילים של אנשים המתעניינים בשרות או במוצר שיש לנו להציע, ונשלח אליהם כל כמה זמן אימייל עם תוכן שיווקי, מישהו יבצע רכישה מאיתנו.
האם זה עובד? - לרוב לא! על מנת ליצור את רשימת התפוצה יש צורך להתחבר למערכת מסרים(כרוך בעלות חודשית), לייצר דף נחיתה עם טופס הרשמה ואז להפיץ את הדף בעזרת הפרסום הממומן של גוגל ופייסבוק כדי להציג אותו בפני הגולשים. דפים אלו המיוצרים ב"עשה זאת בעצמך" נראים לא מקצועיים, לא משכנעים והמסר השיווקי אינו ברור. וגם אם אספנו רשימה, עלינו ליצור ניוזלטר איכותי עם תוכן מעניין כך שאותם הנרשמים יהפכו ללקוחות ולא פשוט יצאו מהרשימה או ישלחו אותנו ל"דואר הזבל".
בעל העסק שמנסה מסלול זה כמעט תמיד מפסיד כספים לכל אורך התהליך עד שלרוב הוא מתייאש ומבין שזה לא בשבילו.
פרסום בעזרת רשתות שותפים
גם הפרסום בגוגל ממומן הוא סוג של רשת שותפים, אך הכוונה פה לרשתות קטנות יותר אחרות המציעות מודלים של פרסום באופנים של תשלום עבור הקלקה, תשלום עבור חשיפה, תשלום עבור רכישה בפועל, תשלום עבור ליד ועוד. בעזרת רשתות שותפים אפשר לייצר הכנסה ממכירת תנועה מהאתר שלנו (אם יש לנו כזו אורגנית) ואפשר לשלם עבור חשיפה לעצמנו.
היתרון הגדול בתכניות שותפים הוא שיש אפשרות לשלם עבור הצלחה בלבד. כלומר, אם אני עובד במודל של תשלום עבור רכישה בפועל, רק כאשר גולש רכש מאיתנו את השרות או המוצר, רק אז נשלם מתוך הרווחים שלנו.
לרוב תכניות השותפים יש תנאי סף גבוהים לכניסה לתכניות.
הערות כלליות חשובות לכל שיטות הפרסום באינטרנט
לא משנה באיזה אופן נבחר לפרסם, עלינו להכין תשתית לפרסום. התשתית הזו חייבת לכלול את המודעות שלנו, ואת דפי הנחיתה או האתר שלנו. כלומר, לאחר שלחצו על המודעה, לאן נשלח את הגולש?
ושאלה חשובה שניה, לאיזה גולשים נכוון את המודעות שלנו? איך נמקד את קהל הייעד?
מודעה איכותית ודף נחיתה איכותי הם קריטיים להצלחת הקמפיין הפרסומי שלנו וכך גם בחירת קהל הייעד. גם עם הציוד הטוב ביותר לכריית יהלומים, לא נוכל למצוא יהלומים במקום בו הם אינם נמצאים. מודעה איכותית, דף נחיתה איכותי ומשכנע ובחירת קהל הייעד הם נגזרת של ההצעה העסקית שלנו עבור הגולש.
אם נזקק את ההצעה העסקית שלנו, ואת הערך לגולש/ללקוח הפוטנציאלי, ונוכל לשדר אותו בפרסום שלנו, נוכל להשיג לקוחות. אנו מזמינים אתכם לקרוא בנושא במאמר "איך למכור כמעט כל דבר".
תהליך הבנת ההצעה העסקית שלנו ובחירת קהל הייעד הם קריטיים עבור הצלחת כל קמפיין פרסומי אינטרנטי ובכלל.
לרוב בשיטת ה"עשה זאת בעצמך" תהליך תכנון זה לא מתבצע או שמתבצע באופן לקוי, דבר שמציב את הקמפיין הפרסומי שלנו במסלול התרסקות עוד לפני שהתחיל ולכן חשוב להתייעץ ולהעזר באנשי המקצוע המתאימים לפני שנכנסים להרפתקאת פרסום באינטרנט.
לתאום פגישת ייעוץ: