שלישי, 24 מרס 2015

קידום אתרים אורגני אמיתי בגוגל - איך זה עובד ?

כולנו רוצים שהאתר שלנו יתברג בתוצאות הראשונות בחיפושים בגוגל. לכך קוראים "קידום אורגני".
במאמר זה נגלה את הגורמים החשובים ביותר להצלחת קידום האתר במנוע החיפוש.

שם
עליך לרשום את שמך.

עליך למלא את כתובת האימייל.

נייד
עליך למלא מספר טלפון.

אז איך נדע לבחור חברה לקידום האתר שלנו?

במאמר זה אסביר בקצרה את תחום הקידום ואיך אפשר לקדם אתר באופן הטוב ביותר.

ההגיון מאחורי קידום אתרים

המטרה של מנועי החיפוש היא להציג לגולש את התוצאות הרלוונטיות עבור החיפוש שביצע. זו המטרה העיקרית וזו הסיבה שבגללה אנו משתמשים במנוע החיפוש מלכחתחילה.

כאשר האתר שלנו מופיע בין התוצאות הראשונות בגוגל, הדבר אומר שגוגל סבורה שאנו מקור ידע סמכותי ורלוונטי עבור השאלה של הגולש.

עלינו לזכור שגוגל רואה את הכל. כלומר גוגל יודעת איזה תוצאות היא מציגה ויכולה לבדוק את הרלוונטיות שלהם על פי התנהגות הגולש.

אם לדוגמה הגולש חיפש "בניית אתרים" ולחץ על אחת התוצאות שקיבל מגוגל ומיד עזב את האתר שנפתח, וכך גם עשו גולשים נוספים, הדבר מעיד לגוגל שתוצאה זו אינה רלוונטית כל כך לחיפוש הזה. ולכן תדחוף את התוצאה הזו אחורה ותקדם תוצאות אחרות שמראות מעורבות גולשים גדולה יותר.

התנהגות זו של גוגל, שבוחנת את התנהגות הגולשים, היא זו שהופכת טכניקות רבות של קידום אתרים ללא רלוונטיות.

אם חברה לקידום אתרים יצרה מצב מלאכותי שגרם לגוגל לדרג את האתר בין התוצאות הראשונות בחיפוש, אך הדבר לא מגובה בהתעניינות אמיתית של הגולשים, אנו נפסיד את התוצאות האלו!

בפועל יש לגוגל צוות שלם של אנשים שתפקידם הוא לגלות את כל ה"שיטות" המלאכותיות לקידום אתרים ולמנוע מהן להצליח.

זהו מאבק תמידי אבל תהיו בטוחים שבסופו של דבר כל שיטה מלאכותית תתגלה על ידי גוגל וההישגים שלה יבוטלו.

מקדמי האתרים מכירים את זה טוב מאוד. (ראה לדוגמה: עדכון פנדה, http://www.geektime.co.il/panda-4-1-upgrade-by-google/)

ציטוט מדברי מט קאטס (דובר רשמי של גוגל) :

"תנסו לבנות אתר נהדר, שגולשים אוהבים, שירצו לספר לחברים על האתר, לסמן אותו בסימניה, לחזור אליו עוד ועוד פעמים, כל הדברים שגורמים לאתר להיות אטרקטיבי. ואנחנו מנסים לוודא שאם זו המטרה שלך אנו מישרים קו עם המטרה הזו. כל עוד שהמטרה שלך היא יצירת תוכן איכותי לגולשים, אנו מצידנו נעשה הכל כדי להראות את התוכן האיכותי שלך לגולשים גם כן."

קישור לוידאו של מט קאטס

היזהרו מהבטחות סרק של מקדמי אתרים
אם מישהו מבטיח לכם תוצאות ראשונות בגוגל היזהרו.

גוגל לא עובדת אצל אף אחד מאיתנו, אין אפשרות להבטיח הבטחות כאלו. האם מישהו יכול להבטיח ב100% שבעוד חודש ירד גשם? או מה יהיו המעלות בדיוק? לא! אפשר רק להעריך.

קידום בגוגל לא מתרחש בתוך ואקום. אנו מקדמים את עצמנו מול המתחרים שלנו. המתחרים יכולים גם לבצע פעולות קידום ולעקוף אותנו. ולכן אל תאמינו להבטחות חסרות שחר כאלו. למעשה אם תשמעו הבטחה כזו, תסתובבו ותפנו למישהו אחר.

אז איך צריך להראות קידום אתרים אמיתי ?

  1. טיפול בבסיס - קידום איכותי מתחיל מהבסיס.
  2. חקר מילות מפתח. עלינו לבחור באיזה ביטויים נרצה להיות מקודמים.
  3. תוכן איכותי - בלי תוכן בעל ערך כלום לא יקרה.
  4. הפצת התוכן ברחבי הרשת. - קישורים נכנסים.
  5. בקרה ותיקונים.

קידום אתר איכותי מתחיל מהבסיס.

אם היסודות שלנו לא טובים לא נוכל לבנות עליהם. עלינו לוודא שהאתר בנוי על פי הנחיות גוגל לקידום אתרים.
מסמך רשמי מגוגל עם הנחיות אלו ניתן למצוא כאן:
http://static.googleusercontent.com/media/www.google.co.il/en/il/intl/iw/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-iw.pdf

במסמך זה תמצאו התייחסות לנושאים הבאים:

  • כותרות דפים
  • תגי כותרת
  • תג Desctipion
  • מבנה קישורים
  • קלות ניווט באתר
  • תוכן איכותי
  • טקסט קישורים
  • שימוש נכון בתגי כותרת
  • שימוש בתמונות
  • שימוש יעיל ב robots.txt
  • קישורי nofollow

פרט לנושאים אלו יש נושאים נוספים כגון מפת אתר, מהירות טעינת הדפים באתר, תאימות לסלולר ועוד.
חשוב גם להגיש את האתר לכלי מנהלי האתרים של גוגל. לקריאה נוספת:
https://www.digitalforce.co.il/articles/5-steps-google-seo.html

חקר מילות המפתח

עלינו להחליט באיזה ביטויים נרצה למקד את המאמצים שלנו.

הביטויים שאליהם נכוון הם ביטויים שיתכן שהגולש הרלוונטי שלנו ירשום במנוע החיפוש וכך ימצא אותנו.

שימו לב, לא תמיד הביטוי הטריוויאלי הוא הנכון עבורנו. לדוגמה: אם יש לנו חנות נעליים, יתכן שנחשוב לקדם את הביטוי "נעליים", אבל זה רוב הסיכויים לא יועיל לנו. למה? כי זה לא מה שהגולש יחפש.

זיכרו, אנחנו רוצים תנועה רלוונטית ולא סתם תנועה..

עבור חנות נעליים יתכן ונרצה ביטויים כמו "נעל ספורט" או "חנות נעליים אונליין"..
לפעמים הדרך לקידום מוצלח היא דווקא בבחירת ביטויים עקיפים המעידים משהו על הגולש. לדוגמה:
גולש שחיפש "איך בודקים מידת נעליים" הוא גולש שרלוונטי עבור חנות הנעלים שלנו, ואנו נרצה שאת התוכן הזה יקבל מהאתר שלנו.

תוכן האתר

בנושא התוכן מפנה אותך להמשך קריאה במאמר "איך לכתוב תוכן איכותי לקידום האתר במנוע החיפוש? "
במאמר זה תמצאו תשובות לשאלות:

  • מאיפה מקבלים רעיונות לתוכן איכותי?
  • איך לכתוב את התוכן, מה המבנה הרצוי ?
  • איך נכתוב בסגנון שאנשים ירצו לקרוא ?
  • בחירת כותרת.

קישורים נכנסים - בניית קישורים

מה הכוונה "בניית קישורים" ?

מדובר בקישור שנמצא באתר אחר שמוביל לתוכן באתר שלנו

כאשר אנו מדברים על קידום האתר באופן אקטיבי אנו חייבים ליצור קישורים נכנסים לאתר.
קישור נכנס הוא כמו הצבעת אמון לכיוון האתר שלנו. גוגל סופר את כמות ואת איכות הקישורים הנכנסים שלנו כמדד חשוב לחשיבות האתר שלנו בנושא המסויים.

לא כל קישור הוא בעל ערך זהה, יש קישורים טובים יותר ויש פחות. אך באופן כללי ככל שיש לנו יותר קישורים נכנסים כך יותר טוב.

איך יוצרים קישורים נכנסים לאתר ?

  • כתיבת מאמרים עבור אתרים אחרים עם קישור לאתר שלנו.
  • כתיבת תגובות בפורומים ובבלוגים עם קישור.
  • הפצת התוכן שלנו ברשתות החברתיות.
  • רישום באינדקסים.
  • מעודדים אנשים לשתף ולהגיב על התוכן שכתבנו.
  • כתיבת "חוות דעת" על מוצרים ושרותים באינטרנט עם קישור אלינו.
  • כתיבה באתרי מאמרים.

היזהרו מ"החלפת קישורים מלאכותיות" ופעולות דומות שמוגדרות על ידי גוגל כלא תקינות. פעולות אלו עלולות לגרום להסרת האתר שלכם על ידי גוגל ממנוע החיפוש.

בקרה ותיקונים

מדי פעם עלינו להיכנס לכלים שגוגל מספקת לנו: כלי מנהל האתרים של גוגל ולגוגל אנליטיקס. כמובן שעלינו להגדיר קודם גוגל אנליטיקס באתר.
בעזרת כלים אלו נוכל לראות איך האתר שלנו מתפקד מול מנוע החיפוש והגולשים, האם יש תקלות שצריך לתקן או מקומות והזדמנויות שאפשר לנצל.

אשמח לשמוע את דעתך, או לענות על שאלות בנושא.
בהצלחה!

שם
עליך לרשום את שמך.

עליך למלא את כתובת האימייל.

נייד
עליך למלא מספר טלפון.

עודכן לאחרונה ב חמישי, 05 מאי 2016 13:46
קידום אתרים אורגני אמיתי בגוגל - איך זה עובד ? - 5.0 out of 5 based on 5 votes
אריק דיאמנט

נכתב על ידי: 

מומחה בתחום השיווק באינטרנט ובניית אתרי אינטרנט. לאריק נסיון של מעל לעשור בסיוע ללקוחותיו להגדיל הכנסות בעזרת רשת האינטרנט. בשנת 2004 הקים אריק את חברת דיגיטל פורס - מחזקים עסקים בכוח דיגיטלי.

בקרו את אריק פרופיל גוגל+ | בפייסבוק | LinkedIn

שלח אלי אימייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
דרג פריט זה
(5 )

המדריך להקמת עמוד פייסבוק

זמין עכשיו חינם להורדה

המדריך להקמת עמוד פייסבוק עסקי

להורדת המדריך!

הנצפים ביותר

לאחרונה מהבלוג