שלישי, 23 פברואר 2016

מבוא לקידום אתרים

מה זה קידום אתרים ?

כשאנחנו מדברים על קידום אתרים אנו מתכוונים לפעולות שמבוצעות במטרה להגיע גבוה ככל הניתן בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש כאשר גוגל הוא העיקרי שביניהם.

אם האתר שלנו יופיע במקומות ראשונים עבור ביטויי חיפוש שרלוונטיים לגבינו, נקבל תנועה של גולשים אל האתר בחינם, ללא הצורך בתשלום עבור מודעות לאותו הביטוי. בטווח הארוך זו אסטרטגיה שיכולה להשתלם לנו מאוד.

נכון לימים אלו אנו בדיגיטל פורס נשענים אך ורק על קידום אורגני וכל לקוחותינו מגיעים כך ללא קמפיין פרסומי או הוצאות פרסום.

מעוניינים שנבצע קידום אתרים עבור האתר שלכם? צרו קשר!

שם
עליך לרשום את שמך.

עליך למלא את כתובת האימייל.

נייד
עליך למלא מספר טלפון.

ההסטוריה של קידום האתרים

בעבר טכניקות ל"קידום אתרים" היו נפוצות וחברות רבות קפצו על עגלת "קידום האתרים". בימים אלו היה אפשר לדחוף לינקים בכל מקום וכך לקדם תוצאה במנוע החיפוש.

כיום כמעט כל הטכניקות האלו חסרות משמעות ולפעמים יכולות לגרום ליותר נזק מתועלת.

צריך לזכור שגוגל נמצאת בתהליך שיפור תמידי שמטרתו להסיר מתוצאות החיפוש את כל אלו שמנסים באופן מלאכותי לגרום לאתרים שלהם להופיע גבוה בתוצאות ולכן אין תחליף לתוכן איכותי ומועיל עבור הגולש.

דוגמה להשלכות של קידום אתרים

אם מחפשים את הביטוי "כמה עולה אתר" בגוגל, התוצאה הראשונה שמתקבלת היא האתר של דיגיטל פורס

כאשר התוצאות שאתם רואים מעל הן פרסומות, כלומר המפרסם ישלם על כל הקלקה עליהן ואילו התוצאה של דיגיטל פורס היא הראשונה בתוצאות האורגניות.

כמובן שלחברה שמתמחה בבניית אתרים, להיות בתוצאה הראשונה בביטוי כזה זה נכס מצוין שביא תנועה של לקוחות פוטנציאליים באופן שותף.

מה משפיע על המקום שלנו בתוצאות החיפוש בגוגל ?

כאשר אתר מופיע בתוצאות הראשונות בחיפוש מסויים, הדבר מעיד על כך שגוגל סבורה שאתר זה מכיל את המידע הרלוונטי לחיפוש שהגולש ביצע.

חוץ מכך גוגל גם מביעה "אמון" באתר, כך שהוא סמכותי, אמין ורלוונטי.

איך גוגל מחליטה איזה אתרים להציג ראשונים ?

נתחיל בזה שגוגל רואה הכל. גוגל רואה את האתר שלנו, את האתרים של המתחרים שלנו, את החיפושים של הגולשים ומה הגולשים עשו לפני ואחרי החיפוש. הכל כולל הכל.

המטרה המוצהרת וההגיונית של גוגל במנוע החיפוש היא להציג לגולש את התוצאות הטובות ביותר עבורו. ולכן דרך פשוטה לבדוק האם התוצאה טובה עבור הגולש היא להסתכל מה הגולש עשה עם התוצאה..

נניח שגוגל הציבה את האתר שלנו בראש התוצאות עבור חיפוש מסויים, אבל בפועל הגולשים מדלגים על התוצאה שלנו ומקליקים על התוצאות האחרות.

מצב כזה יכול להעיד שכנראה הטקסט כנראה לא רלוונטי לגולש. אולי הכותרת בעייתית, אולי הפסקה. לא משנה הסיבה אם גוגל יודעת בממוצע שתוצאה ראשונה בחיפוש צריכה להניב 30% מהקליקים של הגולשים, והתוצאה שלנו מניבה רק 10%, כנראה שהתוצאה שלנו לא רלוונטית.

במקרה כזה גוגל יחליפו את התוצאה שלנו בתוצאה אחרת לראות אם התוצאה האחרת תניב אחוזי הקלקה גבוהים יותר.

מצב נוסף שיכול לקרות הוא שהגולש הקליק על התוצאה שלנו, אבל מיד חזר למנוע החיפוש ועבר לתוצאה הבאה. תסכימו איתי שגם זה סימן מובהק לגוגל שכנראה התוצאה שלנו לא רלוונטית לגולש.

כמובן שלא מדובר בגולש אחד, אלא בכמות של גולשים, זכרו גוגל רואה הכל.

לגוגל יש הרבה מדדים כדי לדעת האם התוצאה שלנו ראויה או לא למקומות הראשונים ע"פ התגובה של הגולשים לתוצאה הזו, לא אכנס לכל הדרכים בהם גוגל מחליטה האם התוצאה רלוונטית, אך כן אציין שגם אינטראקציות עם האתר שלנו ומילוי טפסים הם בהחלט פקטורים.

אפקט הביצה והתרנגולת

עוד לפני שגוגל תוכל לגלות איך הגולשים מגיבים לאתר שלנו כאשר הוא מוצג בתוצאות החיפוש, על האתר יהיה להופיע בתוצאות החיפוש.. ממש ביצה ותרנגולת.

פה נכנסים פקטורים נוספים לדרוג האתר שלנו. אלמנטים שיגלו לגוגל שהאתר שלנו קיים, רלוונטי, איכותי ומתאים לתוצאת החיפוש.

בין הגורמים המשפיעים על מיקום האתר בתוצאות החיפוש נמצאים:

  • תוכן רלוונטי באתר

  • איות ודקדוק

  • תוכן משוכפל מאתרים אחרים (יפיל את דרוג האתר שלנו)

  • תקינות האתר מבחינת הנחיות גוגל (כותרות, תגיות)

  • לינקים נכנסים מאתרים אחרים רלוונטיים לחיפוש המדובר

  • מהירות טעינת הדפים באתר

  • וותק האתר ברשת (גיל הדומיין)

  • אופטימיזציה לתמונות

  • עדכניות התוכן

  • לינקים שבורים באתר

  • מפת אתר והגשתה לגוגל

  • התאמת האתר למובייל

  • ועוד..

בעזרת תשומת לב לפרטים אלו נמקסם את הסיכויים שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש ואת הסיכויים שגוגל תנסה להציג את האתר שלנו לגולשים כדי לבחון איך אלו יגיבו.

עודכן לאחרונה ב ראשון, 08 מאי 2016 14:59
מבוא לקידום אתרים - 5.0 out of 5 based on 2 votes
אריק דיאמנט

נכתב על ידי: 

מומחה בתחום השיווק באינטרנט ובניית אתרי אינטרנט. לאריק נסיון של מעל לעשור בסיוע ללקוחותיו להגדיל הכנסות בעזרת רשת האינטרנט. בשנת 2004 הקים אריק את חברת דיגיטל פורס - מחזקים עסקים בכוח דיגיטלי.

בקרו את אריק פרופיל גוגל+ | בפייסבוק | LinkedIn

שלח אלי אימייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
דרג פריט זה
(2 )

המדריך להקמת עמוד פייסבוק

זמין עכשיו חינם להורדה

המדריך להקמת עמוד פייסבוק עסקי

להורדת המדריך!

הנצפים ביותר

לאחרונה מהבלוג