רביעי, 28 ינואר 2015

איך לכתוב תוכן איכותי לקידום האתר במנוע החיפוש ?

רובנו מכירים את הביטוי "התוכן הוא המלך" שמיוחס לביל גייטס. ואנחנו מבינים שעלינו לייצר "תוכן איכותי" לאתר האינטרנט שלנו על מנת לקדם את האתר שלנו בעיני מנועי החיפוש והגולשים. אך מה זה "תוכן איכותי" ואיך גם אנחנו יכולים לייצר תוכן כזה?

במהלך השנים כתבנו מאות מאמרי תוכן, חלקם קיבלו מעל 100 אלף צפיות למאמר בודד. אתם בוודאי יכולים לשער שמיקום ראשון בגוגל בביטויים כגון "פרסום בפייסבוק", "כמה עולה אתר" או "הקמת דף פייסבוק" הם מקורות לידים מעולים לחברה שעוסקת בבניית אתרים ושיווק באינטרנט בכללותו.

במאמר זה אשתף את העקרונות המנחים בכתיבת מאמר תוכן לאתר, אתן דגשים ולקחים מתוך שנים של כתיבת תוכן שיווקי לקידום אתרים.

לפני שניגש לכתיבת התוכן עצמו, חייבים שיהיה לנו "בלוג" או אזור "מאמרים" באתר שלנו שבנוי בצורה שנוחה לתפעול. אם אין לנו אזור כזה עלינו לייצר כזה ואם יש, עלינו לבדוק שהמבנה שלו תואם את הנחיות גוגל לקידום אתרים. על כך נרחיב במאמר אחר.

מאיפה מקבלים רעיונות לתוכן איכותי ?

את הרעיונות לתוכן באפשרותנו לקבל ממספר מקורות:

  • תוכן מוביל בשפה האנגלית שנוכל לשכתב ולהתאים לצרכים שלנו.
  • שאלות של לקוחות.
  • ידע מקצועי שלנו שנרצה לשתף (המאמר הזה לדוגמה).
  • כל רעיון אחר.

המקור הטוב ביותר לתכנים הוא מתוך השאלות של הלקוחות שלנו

מתוך שיחות עם לקוחות נוכל לגלות מה מעניין אותם ולכתוב תכנים בנושאים האלו.

האם תוכל לחשוב על שאלות שנתקלת בהן מול הלקוחות שלך שיכלו באותו האופן להפוך למאמרי תוכן? אני בטוח שכן.

לא חייב לשבת ולכתוב מייד מאמר בכל נושא, אך בהחלט אפשר לייצר רשימה של נושאים שעולים מול הלקוחות ובהמשך להפוך את הרשימה הזו לתוכן איכותי.

כמובן שאפשר גם לשלם לאיש מקצוע שיכתוב עבורך תכנים לאתר בנושאים האלו. כך או כך, זו רשימה שכדאי להכין.

תוכן מהשפה האנגלית

מול מליוני אנשים בודדים דוברי עברית יש מעל מליארד דוברי אנגלית, אז בהחלט נוכל למצוא עולם שלם של תוכן בשפה האנגלית וגם לגלות איזה תוכן רלוונטי ומעניין יותר.
אפשר לגשת לאתרים העוסקים בתחום העיסוק שלנו, להיכנס לבלוגים שלהם ולקחת רעיונות שמתאימים לנו. בד"כ גם נוכל לגלות איזה מהמאמרים בבלוג שלהם פופולארי יותר או פחות.

ידע מקצועי שצברנו ונרצה לשתף

אנו לומדים, מתפתחים ואוספים ידע ונסיון רב. הידע הזה יכול להיות מתורגם לתוכן איכותי בבלוג שלנו.
בכל תחום עיסוק יש את הידע הנצבר ואת הלקחים הנלמדים במהלך העבודה. כל אלו יכולים לשמש כמקורות לתכנים לאתר העסקי שלנו ולקדם אותנו וגם למתג אותנו כמומחים בתחום.

אוקיי, יש לי רעיון לתוכן, אבל איך כותבים את התוכן ?

ההמלצה הראשונה היא קודם כל להתחיל! בלי להיות ביקורתיים מדי. וכדי לא להתקע עם קשיים טכניים, כדאי לכתוב את התוכן בוורד או במשהו פשוט אחר ולא ישירות באתר האינטרנט. כמה שפחות בעיות טכניות יותר טוב. לאחר שהתוכן יהיה כמעט מוכן רק אז נעלה אותו לאתר ושם נעשה את הפינישים.

עלינו לכתוב את התוכן בתוך מסגרת, תבנית. אני ממליץ על התבנית הזו:

כותרת - הקדמה - הצהרה - גוף התוכן - סיכום - הנעה לפעולה

כותרת

נושא המאמר באופן קולע ומזמין לקריאה. כתיבת הכותרת היא חלק מהותי במשיכה של התוכן וארחיב על כך בהמשך או במאמר תוכן אחר. אך כרגע - לא להיתקע על הכותרת. לכתוב משהו ולהמשיך אחכ אפשר לשנות.
כדאי שנשלב בכותרת את הביטוי המרכזי שנרצה שיקודם במנוע החיפוש.

הקדמה

ההקדמה היא הטיזר למאמר שלנו. ההקדמה היא גם החלק שיופיע בחיפוש בגוגל מתחת לכותרת.

בהקדמה רצוי שנכתוב פסקה קצרה שתסביר בעצם מה הנושא המדובר ולמה כדאי לגולש לקרוא את התוכן הזה.
גוגל יציגו בתוצאות החיפוש רק את השורה וחצי הראשונות בערך, אז עלינו לקחת זאת בחשבון.
בהקדמה נכלול 2-3 משפטים שמטרתם משיכת תשומת לב וגם בתוך ההקדמה עלינו לכלול את מילת המפתח העיקרית שלנו.

דוגמה לתוצאת חיפוש בגוגל:

דוגמה לתוצאה בגוגל

הצהרה

נספר לגולש מה מהות המאמר, מה המסקנה שלנו או מה הגולש הולך לקבל מקריאת המאמר. משפט ההצהרה במאמר הנוכחי הוא : "במאמר זה אשתף את העקרונות המנחים אותי בכתיבת מאמר תוכן לאתר, אתן דגשים ולקחים שלמדתי במהלך השנים בנושא כתיבת התוכן לקידום אתרים."
גם בהצהרה זו עלינו לכלול את מילת המפתח ולשלב מילות מפתח תומכות.
* אם התוכן שלנו יהיה ארוך לקריאה ויכסה מספר נקודות, מומלץ שנייצר רשימה של נושאים עליהם נדון בהמשך המאמר. "תוכן עניינים" כך שהגולש יוכל לעבור על הנקודות ולדעת אם להמשיך לקרוא או שלא.

גוף התוכן

לאחר ההצהרה וההקדמה הגיע הזמן "לספק את הסחורה". נענה על הנושאים שהגדרנו כמיטב יכולתנו.
על הכתיבה שלנו להיות מחולקת לפסקאות הגיוניות וברורות.
עלינו להשתמש במספר המילים הקטן ביותר שמעביר את המסר באופן ברור. כמו שלנו אין סבלנות ל"זיבולי שכל" כך גם לשאר הגולשים. קצר ולעניין.
נקפיד לשלב את מילות המפתח התומכות שלנו גם בתוך גוף התוכן עצמו..

סיכום המאמר

שלושה או ארבעה משפטים, המסמים את התוכן שנכתב ומדוע התוכן הזה מועיל לגולש.
בסיכום רצוי לשלב את מילת המפתח העיקרית שנרצה לקדם.

הנעה לפעולה

זהו חלק חשוב בו נזמין את הגולש לבצע פעולה רצויה עבורנו. אם זה יצירת קשר, הרשמה לניוזלטר או כל פעולה אחרת שנרצה ורלוונטית.

איך נכתוב בסגנון שאנשים ירצו לקרוא?

נקודות מנחות לסגנון כתיבה:

  • להמנע ככל הניתן מהמילה "אני".
  • לכתוב "עלינו" או "עליך".
  • לקצר במילים.
  • שפה פשוטה וטבעית.
  • מבנה מסודר, חלוקה לפסקאות.

הרחבה בנושא כותרת המאמר

הכותרת היא הדלת למאמר, אם הדלת לא תהיה מזמינה כנראה שלא נקבל ביקור.

אין נוסחת קסם לכתיבת כותרת מוצלחת. אם ניתן לקלוע בשאלה כמו שיחפש אותה הגולש בגוגל, מה טוב. אך אפשר גם לנסות מאמרים עם כותרות כגון "10 טיפים לכתיבת מאמרי תוכן מוצלחים" או "5 דברים שלא ידעת על כתיבת תוכן שיווקית" וכדומה.
אנשים אוהבים לקרוא מאמרים כאלו בסגנון "10 טיפים.." וכו. אך אין צורך להשתמש בשיטה זו בכל מחיר.

לסיכום:

תוכן איכותי יכול לקדם את האתר שלנו במנועי החיפוש. תוכן איכותי יכול להוביל אלינו לקוחות חדשים.
מקווה שהתוכן במאמר זה סייע בעדך בתהליך יצירת התכנים עבור האתר שלך. בכל שאלה ניתן לפנות אלינו בעזרת הטופס המצורף.

הודעתך
Invalid Input

שם
עליך לרשום את שמך.

עליך למלא את כתובת האימייל.

נייד
עליך למלא מספר טלפון.

עודכן לאחרונה ב שלישי, 24 מרס 2015 08:53
איך לכתוב תוכן איכותי לקידום האתר במנוע החיפוש ? - 5.0 out of 5 based on 4 votes
אריק דיאמנט

נכתב על ידי: 

מומחה בתחום השיווק באינטרנט ובניית אתרי אינטרנט. לאריק נסיון של מעל לעשור בסיוע ללקוחותיו להגדיל הכנסות בעזרת רשת האינטרנט. בשנת 2004 הקים אריק את חברת דיגיטל פורס - מחזקים עסקים בכוח דיגיטלי.

בקרו את אריק פרופיל גוגל+ | בפייסבוק | LinkedIn

שלח אלי אימייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
דרג פריט זה
(4 )

המדריך להקמת עמוד פייסבוק

זמין עכשיו חינם להורדה

המדריך להקמת עמוד פייסבוק עסקי

להורדת המדריך!

הנצפים ביותר

לאחרונה מהבלוג