שני, 19 ינואר 2015

קידום האתר בגוגל - סיפור מסע

כולנו רוצים שהאתר שלנו יופיע בעמוד הראשון בגוגל בביטויים רלוונטיים לתחום שלנו. ההנחה היא שאם נהיה ראשונים בביטוי או לפחות בעמוד הראשון, אנשים יראו אותנו יכנסו אלינו לאתר וזה יביא אלינו תנועה שאחרת היינו צריכים לשלם עליה. וההנחה היא שהתנועה הזו תומר ללקוחות משלמים.

רוצה לשתף אתכם במשהו. אנו בחברת דיגיטל פורס נכון להיום לא מפעילים קידום ממומן. כל הלקוחות שלנו הגיעו או מפה לאוזן או מהקידום האורגני כלומר הטבעי בגוגל.
היום תוכלו למצוא את אתר החברה במקומות הראשונים בגוגל במספר ביטויי מפתח שמניעים אלינו לידים למכירות. לדוגמא: פרסום בפייסבוק, פייסבוק עסקי, כמה עולה אתר, ריטרגטינג, הקמת דף פייסבוק ועוד..
בחלק מהלידים אנו מטפלים וחלקם אנו מעבירים הלאה בעבור תמורה נאה.

איך הגענו למקומות הראשונים בגוגל בביטויים האלו ?

לא עשינו "החלפת קישורים"
לא שכרנו חברה ל"קידום אתרים"
לא "שתלנו מילות מפתח"
למעשה לא עשינו את רוב מה שאנשים חושבים שב"קידום אתרים" צריך לעשות.

אז מה כן עשינו כדי לקבל מיקומים גבוהים בגוגל בביטויים אלו ?

קודם כל והכי חשוב: ייצרנו תוכן איכותי.
דאגנו שהמבנה בו מוצג התוכן הוא על פי הנחיותיה של גוגל. - מאוד הגיוני.
חשבנו על האדם שקורא את התוכן ולא על מנוע החיפוש!
עקבנו אחרי המלצות SEO למיניהן ויישמנו את כל מה שהיה הגיוני ליישם(בלי להשתגע).

גם אני רוצה להגיע למקומות הראשונים בוגוגל. איך אני עושה את זה?

כיוון שזהו אינו מדריך טכני, אענה על שאלה זו באופן כללי בלבד.
אקח לדוגמה נושא רלוונטי לדיגיטל פורס שכרגע אנו לא מדורגים בו במקומות הראשונים ואסביר את האסטרטגיה שננקוט כדי לשנות את המצב הזה.
הביטוי הרצוי "בניית אתרים" - שכן בניית אתרי אינטרנט זהו העיסוק המרכזי שלנו.

המצב נכון להיום 29-12-2014 הוא שדיגיטל פורס מופיעה ראשונה בדף השלישי בגוגל לביטוי "הקמת אתרים אך בביטוי "בניית אתרים" אין אזכור לאתר דיגיטל פורס גם עמוק בתוך תוצאות החיפוש.
בבדיקה דרך כלי ADWORDS של גוגל אנו רואים שהביטוי "הקמת אתרים" הוא נחות משמעותית מ"בניית אתרים" שכן לראשון יש כ300 חיפושים בחודש בבמוצע ולשני 12,000 חיפושים בחודש!

כלי בדיקת מילות מפתח

מסקנה ראשונה: הקהל הרחב משתמש בביטוי "בניית אתרים" ולא ב"הקמת אתרים" כפי שאנו נוהגים לומר אצלנו בחברה! ולכן יש צורך לשנות את הביטוי בכל מקום הקשור ל"דיגיטל פורס". (במיוחד בחתימה שנמצאת באתרי הלקוחות שלנו ומקשרת חזרה לאתר).

נכון להיום לא ניתן למצוא את אתר דיגיטל פורס בעמודים הראשונים בביטוי "בניית אתרים". זה כמובן לא מספק ולא מניב כל תוצאה. אז איך נשנה את המצב הזה?

קודם כל ננסה להיכנס לראש של "גוגל". מה אלו תוצאות החיפוש האלו? מה המטרה שלהן?
המטרה של גוגל היא להציג תוצאות רלוונטיות לחיפוש של הגולש. כך גוגל שומרת על מעמדה כמנוע חיפוש מוביל. על ידי מתן תוצאות רלוונטיות לגולש יכול מנוע החיפוש להמשיך להתקיים ולספק לגוגל הכנסות מפרסומות.
איך גוגל יכולה לדעת מי הן התוצאות הרלוונטיות לחיפוש של הגולש?
גוגל לא יכולה "לדעת" אבל היא יכולה לנחש ולבדוק!
מה רוצה הגולש למצוא כאשר הוא מחפש את הביטוי "בניית אתרים"?

****
שלושה ימים מאז תחילת התהליך ואחרי שבאתר החלפנו את המילים "הקמת אתרים" ל"בניית אתרים" בכל מקום שהופיעו, אתר דיגיטל פורס כבר מופיע בגוגל ב"בניית אתרים" בעמוד 19.

המלצה: רשמו את האתר שלכם באינדקסים איכותיים וכמה שיותר. כך תשיגו עוד קישורים רלוונטיים לאתר.
לדוגמה רשמתי את האתר פה: אינדקס עסקים ביז-טק

איך נראה הסניפיט של גוגל

אבל אם נסתכל על הסניפיט של גוגל נראה שהוא לא אידיאלי. כל התוצאות בעמוד הראשון ואפילו מסביב לדיגיטל פורס מכילות את המילים "בניית אתרים" בשורת הכותרת וגם בתוך הטקסט. לכן עלינו לתקן את ההצגה.
כותרת האתר הוחלפה ל: "בניית אתרים דיגיטל פורס - מחזקים עסקים בכוח דיגיטלי".
ובתאור החלפנו מילים כך שעכשיו התאור הוא
"בניית אתרים באינטרנט, עמוד פייסבוק, באנרים, פרסום... ביננו מה שאת/ה רוצה זה עוד לקוחות ולהגדיל הכנסות. פתרון שיווקי אינטרנטי לעסק שלך לא תקבל על רגל אחת.".

עוד יומיים עברו והמצב השתפר :) עכשיו תוצאה ראשונה בעמוד מספר 13 בתוצאות החיפוש לביטוי "בניית אתרים"

3

עדיין הכיתוב שמופיע לא מספיק מושך לדעתי. אשנה עוד הפעם.

התאור החדש:
"בניית אתרים באינטרנט וכל מה שמסביב. ביננו מה שאת/ה רוצה זה עוד לקוחות ולהגדיל הכנסות. כאן תמצאו פתרון מלא לשיווק ולפרסום אתרים באינטרנט. ייעוץ ראשוני חינם."

עבר עוד יום. ועכשיו דיגיטל פורס בניית אתרים כבר בתוצאה האחרונה בדף 11.
החלטתי לשנות שוב את כותרת הדף מ"בניית אתרים דיגיטל פורס - מחזקים עסקים בכוח דיגיטלי" ל "דיגיטל פורס בניית אתרים - מחזקים עסקים בכוח דיגיטלי". נראה לי יותר הגיוני מבחינת תחביר.

אנחנו עכשיו נמצאים שבועיים מאז העריכה הקודמת, דיגיטל פורס נמצאת היום בדף 6! בחיפוש בגוגל "בניית אתרים".

תוצאה בעמוד 6 בביטוי בניית אתרים

עברו עוד שבועיים. במהלכם האתר נדחק לאחור עד הדף ה15 בערך וחזר חזרה למקומו. אחרי זה התקדם האתר עוד ועכשיו הוא כבר בדף 3 של התוצאות בגוגל לביטוי "בניית אתרים". !

5

 

כמובן שזהו תהליך בהתהוות, ואנו נמשיך ונעדכן מאמר זה עם ההתקדמות. 

 

רוצים לבנות גם אתר אתר שמקדם את עצמו בגוגל ? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

שם
עליך לרשום את שמך.

עליך למלא את כתובת האימייל.

נייד
עליך למלא מספר טלפון.

עודכן לאחרונה ב שני, 02 פברואר 2015 15:06
קידום האתר בגוגל - סיפור מסע - 5.0 out of 5 based on 3 votes
אריק דיאמנט

נכתב על ידי: 

מומחה בתחום השיווק באינטרנט ובניית אתרי אינטרנט. לאריק נסיון של מעל לעשור בסיוע ללקוחותיו להגדיל הכנסות בעזרת רשת האינטרנט. בשנת 2004 הקים אריק את חברת דיגיטל פורס - מחזקים עסקים בכוח דיגיטלי.

בקרו את אריק פרופיל גוגל+ | בפייסבוק | LinkedIn

שלח אלי אימייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
דרג פריט זה
(3 )

המדריך להקמת עמוד פייסבוק

זמין עכשיו חינם להורדה

המדריך להקמת עמוד פייסבוק עסקי

להורדת המדריך!

הנצפים ביותר

לאחרונה מהבלוג