שישי, 13 דצמבר 2013

עד כמה משנה דרוג האתר בגוגל ?

אם אתה לא שם, אתה פשוט לא נמצא

מדוע חשוב להגיע לדרוגים גבוהים בגוגל ? התשובה...

רשת האינטרנט ידעה לאורך השנים עליות ומורדות. אתרים גדולים עלו ונפלו, טכנולוגיות פותחו ונעלמו, רעיונות גדולים הושקו- חלקם הצליחו לאורך זמן ורובם הגדול פשוט התפוגג אל החלל האינטרנטי. תחום אחד, שהיה שם מההתחלה, הוביל ועדיין מוביל את הפעילות האינטרנטית- זהו התחום של פרסום באינטרנט דרך מנועי החיפוש.

כיום, כ- 85% מהפעולות המבוצעות באינטרנט, מתחילות במנועי החיפוש כאשר רובן המוחלט מגיע ממנוע החיפוש של גוגל. זה המון. הזה הרבה יותר ממה שאפשר לדמיין. ההערכות מדברות על כך שרק במנוע החיפוש של גוגל מבוצעים מעל ל- 2,000,000,000 חיפושים ביום. מאחורי כל חיפוש כזה עומד אדם שמחפש מידע, שירות, מוצר, בידור או כל מידע אחר.

כל חיפוש כזה גורם לגוגל להציג את רשימת האתרים אשר לדעתו המלומדת של גוגל הם הרלוונטיים ביותר עבור אותה מילת חיפוש, כאשרהאתר הרלוונטי ביותר הוא זה המופיע ראשון ברשימה. גוגל הוא רובוט, הוא לאבאמת יודע איזה אתר רלוונטי ובכל זאת- הוא מרשה לעצמו לנחש. תוצאות החיפוש של גוגל מבוססות על אלפי חישובים ופרמטרים המתעדכנים ללא הרף ול"ניחוש" זה יש השפעה כלכלית עצומה ולכן לא פלא שחברות רבות פונות לשירותי קידום אתרים.

כמה באמת משפיע קידום מקצועי של אתר על התנועה לאתר?

למיקום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל יש השפעה עצומה על כמות התנועה הזורמת לאתר. מנתונים שנאספו על ידי חברת Comscore שעקבו אחר 36 מליון חיפושים שהובילו לכ- 19 מיליון הקלקות המשך. עולים ממצאים מרתקים לגבי משמעות המיקום של האתר שלך בגוגל:

  • המקום  הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות (לעומת פרסום בגוגל בתשלום) של גוגל זוכה ל- 42.3 אחוזי הקלקה.
  • המקום השני זכה ל  11.9 אחוזי הקלקה (נפילה של 72%)
  • המקום השלישי קיבל 8.44 אחוזי הקלקה (ירידה של 30% מהמקום השני)
  • המקום הרביעי 4.92%
  • וכן הלאה עד המקום העשירי קיבל 2.99%
  • המקום הראשון בדף השני מקבל מקבל 0.66 אחוזים שזה 80% פחות מהתוצאה האחרונה בדף הראשון ומכאן זה רק יורד לרמה כל כךזניחה שאפשר לומר שבעלי האתרים לא מרוויחים כלום מכך שהאתר מופיע ברשימות של גוגל.


אז מה זה אומר? מה שהנתונים האלה מראים בבירור הוא פשוט- ככל המיקום שלך גבוה יותר בגוגל,כך אתה מקבל הרבה טראפיק (תנועת גולשים) לאתר שלך. ולא פחות חשוב- ככל שאתה ממוקם גבוה יותר כך המתחרים שנמצאים מתחתיך בדירוג התוצאות מקבלים פחות. הרבה פחות.

אם, לצורך העניין, האתר שלך טיפס מהמקום השני למקום הראשון בגוגל,  המשמעות תהיה שעכשיו יש לך כ- 70% יותר גולשים שחיפשו את השירות או המוצר שלך (על פי נתוני המחקר כמובן) ולמתחריםשלך, שהיו שם רגע לפניך, יש עכשיו 72% פחות. כאשר אלה הם תנאי התחרות, אתה לא יכול להשאיר את קידום האתר שלך ליד המקרה.

עודכן לאחרונה ב חמישי, 24 דצמבר 2015 15:33
אריק דיאמנט

נכתב על ידי: 

מומחה בתחום השיווק באינטרנט ובניית אתרי אינטרנט. לאריק נסיון של מעל לעשור בסיוע ללקוחותיו להגדיל הכנסות בעזרת רשת האינטרנט. בשנת 2004 הקים אריק את חברת דיגיטל פורס - מחזקים עסקים בכוח דיגיטלי.

בקרו את אריק פרופיל גוגל+ | בפייסבוק | LinkedIn

שלח אלי אימייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

עודכן לאחרונה על ידי אריק דיאמנט

דרג פריט זה
(0 )

המדריך להקמת עמוד פייסבוק

זמין עכשיו חינם להורדה

המדריך להקמת עמוד פייסבוק עסקי

להורדת המדריך!

הנצפים ביותר

לאחרונה מהבלוג