שבת, 14 דצמבר 2013

חמישה טיפים לשיפור חווית הגלישה באתר שלך

האתר שלך הוא יותר מאשר סתם מקום לקדם את המותג או המוצרים שלך. זה לפעמים נקודת המפגש הגדולה ביותר עם הלקוחות הפוטנציאלים שלך מחוץ לגבולות העסק הפיזי. זה המקום בו אתה מציג את עצמך למבקרים, משתף מידע עם הקהילה ומייצר תנועה למקומות אותם אתה רוצה להציג למבקרים.

בגלל זה חשוב מאוד שלמבקרים החדשים שלך יהיה ביקור נעים מהרגע בו הם מצאו אותך במנוע החיפוש עד היום אחרי שהפכו ללקוחות. חשוב על אתר האינטרנט שלך כשלוחה של העסק שלך ולא רק כלוח מודעות. המבקרים באתר שלך הם לקוחות שנכנסו דרך הדלת הראשית של העסק שלך, שואלים שאלות ורואים מה יש לך להציע.

ללא קשר לעסק בו אתה נמצא, האתר שלך הוא לרוב ההזדמנות האמתית הראשונה שלך לייצר מערכת יחסים עם לקוח פוטנציאלי. החוויה צריכה להיות חופשיה מתסכולים ולהשאיר התרשמות חיובית.

מהירות

המהירות בה נטען האתר שלך היא חשובה. אם לאחסון שלך לוקח זמן ארוך ליצור חיבור ולהציג את הדף, הגולש עלול לנטוש את האתר ולעבור לבא בתור בתוצאות החיפוש. 40% מהגולשים נוטשים אתר שלוקח לו יותר מ5 שניות להיטען.

חמש שניות אולי לא נשמעים כמו זמן ארוך לרוב האנשים, אך זה נצח עבור אלו שמחפשים פתרון לבעיה עם מעט מאוד זמן לבזבז.

מטמון(caching) היא שיטה פופולארית להגברת מהירות הטעינה על ידי הפחתת העבודה הנדרשת מצד השרת. במקום לחפור בבסיס הנתונים כל פעם שגולש מגיע לדף, המערכת לוקחת "תצלום" של הדף ומגישה העתק שלו לגולש. התצלום הזה לרוב נלקח מחדש כל כמה זמן כדי להבטיח שהתוכן המוצג הוא אכן עדכני.

באתרים שאנו בונים עבור לקוחותינו, אנו מתקינים מערכת מטמון משופרת הכולל גם דחיסה של הנתונים כך שהמידע המועבר הנו קטן ככל האפשר. 

אופטימיזציה של תמונות היא גם דרך נהדרת להקטנת זמן הטעינה. על ידי כך שדואגים שהתמונות יהיו דחוסות, אפשר להעביר תמונה שנראית כמו המקורית אך לוקח חצי מהזמן להעביר אותה מהשרת לגולש. 

אמינות

האתר שלך אמין רק עד כמה שהאחסון שלך אמין. אחסון זול מספק אחסון שדוחס כמה שיותר אתרים על אותו שרת לא יהיה אמין כמו שרת ייעודי או פרטי. לרוב העסקים הקטנים זה לא פרקטי להשקיע יותר מדי באחסון אך זו נקודה חשובה למחשבה כאשר החברה שלך תלויה באתר כדי לייצר מזומנים. 

לא כל האחסונים הם אותו דבר. יש הרבה אחסונים טובים ואמינים שלא מעמיסים יותר מדי לקוחות על השרת. הקפד לחפש ביקורות על חברת האחסון ותראה אם יש לקוחות לא מרוצים. תמיד תזכור כי לרוב הזול עולה יקר.

היכולת להתרחב היא גם נקודה לתשומת לב. אם לפתע תופיע בטלוויזיה או מסיבה אחרת תגיע תנועה נרחבת לאתר שלך, תנועה זו יכולה בקלות לגרום לאתר לקרוס אם הוא נמצא בחברת אחסון לא מקצועית. 

שימושיות

בבסיס חווית המשתמש נמצאת השימושיות. האתר שלך יכול להראות מצוין, אבל אם הוא לא קל לניווט ומעקב, הוא למעשה חסר תועלת עבור המבקרים. תוודא שיש תפריט במקום נוח שקל לקרוא ולעקוב. הלוגו שלך יכול לשמש ככפתור בית אלטרנטיבי, אבל עדיין צריך להיות לך קישור לדף הבית בתפריט הראשי.

האתר שלך צריך להיות נגיש לכמעט כולם. זה כולל גולשים עיוורים שמנווטים בעזרת ברייל או תכנה שמקריאה את התוכן במסך. זה אומר שעליך להשתמש בכפתורי טקסט ולא תמונה ככל האפשר ואם יש תמונות אז לדאוג שתגית ה ALT תתאר את התמונה או הקישור אליו היא מובילה.

צבעים הם נקודה חשובה בשימושיות. השתמש בצבעים קלסיים לטקסט. ניגודיות היא המפתח, היצמדות לשחור על לבן לרוב הטקסטים באתר לרוב תהיה הבחירה הנכונה לתוכן הכתוב.

איות ודקדוק

טעויות באיות ובדקדוק לא מציגות אותך באור חיובי. הימנע מטעויות כאלו ככל הניתן. 

איות יכול גם להשפיע לרעה על קידום האתר.

קידום האתר (SEO)

מנוע החיפוש הוא מקור התנועה הראשי לרוב האתרים. התוכן באתר שלך צריך להיות כתוב באופן שמקל על הגולש למצוא אותך. חשוב על משפטים שאנשים משתמשים בהם כאשר הם מחפשים מידע. המשפטים האלו הם לרוב פשוטים. הם מכילים מעט מילות מפתח אותן מנוע החיפוש מפענח כדי להבין מה הגולש חיפש.

למרבה הצער, מדע קידום האתרים מתפתח ומשתנה כל הזמן. כל פעם שמנוע החיפוש מבצע שינוי במנגנון שלו דברים משתנים. פעם חוק האצבע היה לדחוף מילות מפתח בגוף הטקסט וכתיבת תגיות מטה עם מלה מילות מפתח, היום הם רק חלק קטן מאסטרטגיה שמטרתה לדרג את הדף בנושא מסוים כך שיופיע קרוב לתוצאות הראשונות בחיפוש ככל הניתן.

החיפוש היום מותאם אישית לגולש יותר מאי פעם. חיפושים קודמים של הגולש, הדברים שהוא עשה במדיה החברתית, אתרים שהוא מבקר בהם, הגיל של הגולש, המין של הגולש ועוד גורמים רבים משפיעים על תוצאות החיפוש. הדרך הטובה ביותר שאתה ככותב תוכן יכול להישאר רלוונטי לכמה שיותר מבקרים פוטנציאלים הוא לייצר תוכן טוב, נקי שקל לקרוא ולהבין.

מנועי החיפוש הם חכמים מתמיד. יש להם אלגוריתמים נרחבים שמזהים את הרלוונטיות של התוכן שלך עבור הגולש הפוטנציאלי. תמיד כדאי להתעניין ולחמש את עצמך לגבי המלצות מנועי החיפוש, גוגל בעיקרם.

שם
עליך לרשום את שמך.

עליך למלא את כתובת האימייל.

נייד
עליך למלא מספר טלפון.


Invalid Input

עודכן לאחרונה ב שבת, 14 פברואר 2015 14:50
חמישה טיפים לשיפור חווית הגלישה באתר שלך - 3.0 out of 5 based on 2 votes
אריק דיאמנט

נכתב על ידי: 

מומחה בתחום השיווק באינטרנט ובניית אתרי אינטרנט. לאריק נסיון של מעל לעשור בסיוע ללקוחותיו להגדיל הכנסות בעזרת רשת האינטרנט. בשנת 2004 הקים אריק את חברת דיגיטל פורס - מחזקים עסקים בכוח דיגיטלי.

בקרו את אריק פרופיל גוגל+ | בפייסבוק | LinkedIn

שלח אלי אימייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

עודכן לאחרונה על ידי אריק דיאמנט

דרג פריט זה
(2 )

המדריך להקמת עמוד פייסבוק

זמין עכשיו חינם להורדה

המדריך להקמת עמוד פייסבוק עסקי

להורדת המדריך!

הנצפים ביותר

לאחרונה מהבלוג