מאמרים וטיפים באינטרנט https://www.digitalforce.co.il Tue, 19 Mar 2024 06:59:11 +0200 he-il מבוא לקידום אתרים https://www.digitalforce.co.il/articles/introduction-to-seo.html https://www.digitalforce.co.il/articles/introduction-to-seo.html מבוא לקידום אתרים

מה זה קידום אתרים ?

כשאנחנו מדברים על קידום אתרים אנו מתכוונים לפעולות שמבוצעות במטרה להגיע גבוה ככל הניתן בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש כאשר גוגל הוא העיקרי שביניהם.

אם האתר שלנו יופיע במקומות ראשונים עבור ביטויי חיפוש שרלוונטיים לגבינו, נקבל תנועה של גולשים אל האתר בחינם, ללא הצורך בתשלום עבור מודעות לאותו הביטוי. בטווח הארוך זו אסטרטגיה שיכולה להשתלם לנו מאוד.

נכון לימים אלו אנו בדיגיטל פורס נשענים אך ורק על קידום אורגני וכל לקוחותינו מגיעים כך ללא קמפיין פרסומי או הוצאות פרסום.

מעוניינים שנבצע קידום אתרים עבור האתר שלכם? צרו קשר!

{rsform 14}

ההסטוריה של קידום האתרים

בעבר טכניקות ל"קידום אתרים" היו נפוצות וחברות רבות קפצו על עגלת "קידום האתרים". בימים אלו היה אפשר לדחוף לינקים בכל מקום וכך לקדם תוצאה במנוע החיפוש.

כיום כמעט כל הטכניקות האלו חסרות משמעות ולפעמים יכולות לגרום ליותר נזק מתועלת.

צריך לזכור שגוגל נמצאת בתהליך שיפור תמידי שמטרתו להסיר מתוצאות החיפוש את כל אלו שמנסים באופן מלאכותי לגרום לאתרים שלהם להופיע גבוה בתוצאות ולכן אין תחליף לתוכן איכותי ומועיל עבור הגולש.

דוגמה להשלכות של קידום אתרים

אם מחפשים את הביטוי "כמה עולה אתר" בגוגל, התוצאה הראשונה שמתקבלת היא האתר של דיגיטל פורס

כאשר התוצאות שאתם רואים מעל הן פרסומות, כלומר המפרסם ישלם על כל הקלקה עליהן ואילו התוצאה של דיגיטל פורס היא הראשונה בתוצאות האורגניות.

כמובן שלחברה שמתמחה בבניית אתרים, להיות בתוצאה הראשונה בביטוי כזה זה נכס מצוין שביא תנועה של לקוחות פוטנציאליים באופן שותף.

מה משפיע על המקום שלנו בתוצאות החיפוש בגוגל ?

כאשר אתר מופיע בתוצאות הראשונות בחיפוש מסויים, הדבר מעיד על כך שגוגל סבורה שאתר זה מכיל את המידע הרלוונטי לחיפוש שהגולש ביצע.

חוץ מכך גוגל גם מביעה "אמון" באתר, כך שהוא סמכותי, אמין ורלוונטי.

איך גוגל מחליטה איזה אתרים להציג ראשונים ?

נתחיל בזה שגוגל רואה הכל. גוגל רואה את האתר שלנו, את האתרים של המתחרים שלנו, את החיפושים של הגולשים ומה הגולשים עשו לפני ואחרי החיפוש. הכל כולל הכל.

המטרה המוצהרת וההגיונית של גוגל במנוע החיפוש היא להציג לגולש את התוצאות הטובות ביותר עבורו. ולכן דרך פשוטה לבדוק האם התוצאה טובה עבור הגולש היא להסתכל מה הגולש עשה עם התוצאה..

נניח שגוגל הציבה את האתר שלנו בראש התוצאות עבור חיפוש מסויים, אבל בפועל הגולשים מדלגים על התוצאה שלנו ומקליקים על התוצאות האחרות.

מצב כזה יכול להעיד שכנראה הטקסט כנראה לא רלוונטי לגולש. אולי הכותרת בעייתית, אולי הפסקה. לא משנה הסיבה אם גוגל יודעת בממוצע שתוצאה ראשונה בחיפוש צריכה להניב 30% מהקליקים של הגולשים, והתוצאה שלנו מניבה רק 10%, כנראה שהתוצאה שלנו לא רלוונטית.

במקרה כזה גוגל יחליפו את התוצאה שלנו בתוצאה אחרת לראות אם התוצאה האחרת תניב אחוזי הקלקה גבוהים יותר.

מצב נוסף שיכול לקרות הוא שהגולש הקליק על התוצאה שלנו, אבל מיד חזר למנוע החיפוש ועבר לתוצאה הבאה. תסכימו איתי שגם זה סימן מובהק לגוגל שכנראה התוצאה שלנו לא רלוונטית לגולש.

כמובן שלא מדובר בגולש אחד, אלא בכמות של גולשים, זכרו גוגל רואה הכל.

לגוגל יש הרבה מדדים כדי לדעת האם התוצאה שלנו ראויה או לא למקומות הראשונים ע"פ התגובה של הגולשים לתוצאה הזו, לא אכנס לכל הדרכים בהם גוגל מחליטה האם התוצאה רלוונטית, אך כן אציין שגם אינטראקציות עם האתר שלנו ומילוי טפסים הם בהחלט פקטורים.

אפקט הביצה והתרנגולת

עוד לפני שגוגל תוכל לגלות איך הגולשים מגיבים לאתר שלנו כאשר הוא מוצג בתוצאות החיפוש, על האתר יהיה להופיע בתוצאות החיפוש.. ממש ביצה ותרנגולת.

פה נכנסים פקטורים נוספים לדרוג האתר שלנו. אלמנטים שיגלו לגוגל שהאתר שלנו קיים, רלוונטי, איכותי ומתאים לתוצאת החיפוש.

בין הגורמים המשפיעים על מיקום האתר בתוצאות החיפוש נמצאים:

  • תוכן רלוונטי באתר

  • איות ודקדוק

  • תוכן משוכפל מאתרים אחרים (יפיל את דרוג האתר שלנו)

  • תקינות האתר מבחינת הנחיות גוגל (כותרות, תגיות)

  • לינקים נכנסים מאתרים אחרים רלוונטיים לחיפוש המדובר

  • מהירות טעינת הדפים באתר

  • וותק האתר ברשת (גיל הדומיין)

  • אופטימיזציה לתמונות

  • עדכניות התוכן

  • לינקים שבורים באתר

  • מפת אתר והגשתה לגוגל

  • התאמת האתר למובייל

  • ועוד..

בעזרת תשומת לב לפרטים אלו נמקסם את הסיכויים שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש ואת הסיכויים שגוגל תנסה להציג את האתר שלנו לגולשים כדי לבחון איך אלו יגיבו.

]]>
arik@digitalforce.co.il (אריק דיאמנט) מאמרים וטיפים באינטרנט Tue, 23 Feb 2016 00:00:00 +0200
שתי דרכים קלות לצילום מסך https://www.digitalforce.co.il/articles/print-screen.html https://www.digitalforce.co.il/articles/print-screen.html שתי דרכים קלות לצילום מסך

בעבודה מול לקוחות בתחום בניית אתרים, פעמים רבות הלקוח ירצה להסביר לנו שינויים או להפנות תשומת לב לחלק באתר שדורש תיקון.

במקרים כאלו הדרך הטובה ביותר להעביר את האינפורמציה תהיה בעזרת צילום חלק מהמסך ואולי אפילו הוספת חצים, כתב או המחשה אחרת על התמונה.

בסרטון הבא אדגים שתי דרכים בהן ניתן לצלם את המסך באופן הקל ביותר.

]]>
arik@digitalforce.co.il (אריק דיאמנט) מאמרים וטיפים באינטרנט Tue, 12 Jan 2016 00:00:00 +0200
האתר שלך לא מותאם לסלולר? בגוגל כבר מענישים אותך! https://www.digitalforce.co.il/articles/google-punishes-non-mobile-websites.html https://www.digitalforce.co.il/articles/google-punishes-non-mobile-websites.html האתר שלך לא מותאם לסלולר? בגוגל כבר מענישים אותך!

 

ב-21 לאפריל האחרון, ביצעה חברת גוגל את עדכון באלגוריתמים שלה, במסגרתו היא הטיבה עם אתרים שמותאמים למובייל על חשבון אתרים שאינם מותאמים.

עדכון זה מאפשר לגולשים לראות, כאשר הם מחפשים בגוגל אתר מסוים או מעלים שאילתא מסוימת, איזה אתר מותאם למובייל ואיזה לא. זאת בעזרת סימן שמופיע ליד כל אתר בחיפוש. סימן שמציין במפורש האם אתר מותאם או לא.

על פי העדכון, אתר שמותאם לנייד יעלה בדירוג שלו בגוגל, בזמן שאתר שלא מותאם יתדרדר. כבר היום אנחנו רואים כיצד אתרים שאינם מותאמים לנייד, המיקום שלהם בגוגל נפגע.

כך לדוגמה מופיע אתר מותאם לסלולר בתוצאות החיפוש בגוגל:

אתר מותאם למובייל בתוצאות החיפוש של גוגל

הצורך שלנו כבעלי אתרים להתאים את האתר למובייל, איננו עניין של מה בכך. כיום 50 אחוז מסך הכניסות לאתר מגיע מהסלולר.

יותר ויותר אנשים נכנסים באמצעות מכשירי הסלולר ולא דרך מחשבים ניידים או נייחים.

יש לכך שני הסברים עיקריים: הראשון, מכשיר הסלולר נמצא איתנו כל הזמן, בכל מקום ולכן תדירות הגלישה באינטרנט דרכו עולה כל הזמן. השני, במקרי חירום, בדרכים או בכל מקום אחר, אינטרנט בסלולר הוא הפתרון שלנו. לכן בתור בעלי אתרים אנחנו צריכים להתאים את האתר שלנו לנייד, על מנת להקל על הגולשים בחיפוש ובגלישה, זה מה שגוגל דורשת מאיתנו, אחרת היא תעניש את האתר שלנו.

כיצד מתאימים אתר לסלולר

ישנם מספר כללים מה כיצד להתאים אתר אינטרנט לסלולר. תחילה נציין, שניתן לבדוק האם האתר שלנו מתאים לסלולר באמצעות כלי של גוגל שנמצא בקישור הבא: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/.

כלי זה בודק את העמוד באתר להתאמה למובייל מבחינת נראות וחווית השימוש על פי הדרישות של גוגל. * שימו לב לבדוק דפים שונים באתר שכן יתכן שעמוד מסוים באתר יהיה מותאם ואחרים לא!

הצעדים שאנו נדרשים לעשות בשביל להתאים את האתר שלנו לסלולר:

  1. טעינה מהירה של העמוד – בדומה לאתרים במחשבים רגילים, גם אתר סלולרי צריך לעלות מהר מאוד, פחות מחמש שניות. אחרת הצרכנים יעזבו את האתר ויעברו לאתר אחר במקום. ניתן לעלות את מהירות הטעינה באמצעות צמצום כמות הנתונים, ודחיית טעינה של ג'אווה סקריפט.
  2. תיקון עמודים פגומים ויישומים לא תקינים. בדומה לאתרים רגילים, גם כאן אנחנו צריכים לתקן עמודים פגומים או למחוק אותם על מנת שהגולשים לא יגיעו אליהם. במקרה הצורך יש לתקן את קוד האתר, במידה ואיננו מתאים לסלולר.
  3. ניתן לבנות אתר מותאם לסלולר, כלומר כזה שמציג תכנים שמתאים ייחודית לגולשים שנכנסים דרך הסלולר. הוא מזהה שהכניסה אליו מהסלולר ולכן התכנים מותאמים. אפשרות אחרת היא לבנות אתר ריספונסיבי, אתר שהמסך שלו מותאם לגודל טלפון סלולרי (מכל סוג ובכל גודל) מבלי שהגולש מרגיש שחל שינוי בתצוגה, כלומר הטקסטים והתמונות נשארות שלמות כפי שהן.

אנחנו ממליצים בחום על התאמת האתר שלכם לסלולר, על מנת שהגולשים ייהנו ממנו יותר ועל מנת שגוגל יקדם ולא יעניש אותו. כך תזכו לחשיפה גדולה יותר ותוכלו למשוך אליכם גולשים ולקוחות חדשים.

אצלנו בדיגיטל פורס, נבחן את האתר שלכם ונתאים אותו לגלישה בסלולר בצורה האופטימאלית והמהירה ביותר.

{rsform 17}

 

]]>
arik@digitalforce.co.il (אריק דיאמנט) מאמרים וטיפים באינטרנט Mon, 08 Jun 2015 00:00:00 +0300
10 דברים שאנשים לא אוהבים באתר האינטרנט שלך https://www.digitalforce.co.il/articles/10-things-people-hate-about-your-website.html https://www.digitalforce.co.il/articles/10-things-people-hate-about-your-website.html 10 דברים שאנשים לא אוהבים באתר האינטרנט שלך

מה הופך אתר אחד לפופולארי בזמן שאתר אחר לא? מה גורם לאנשים להיכנס לאתר מסוים בזמן שהם נמנעים מכניסה לאתר אחר? זה לא רק עניין של קידום ושיווק, זה בעיקר עניין של חווית המשתמש שלנו באתר. דברים שמשפיעים על היחס שלנו לאתר ומבדילים בין כזה שאנחנו אוהבים לכזה אנחנו מעדיפים להתעלם ממנו.
ערכנו עבורכם רשימה של 10 דברים שאנשים לא אוהבים באתרי אינטרנט. אנחנו ממליצים להימנע מהם ואתם תזכו לקהל גולשים רב יותר באתר שלכם.

1.פרסומות קופצות מול הפנים בלי הפסקה

נכון, יש סיכוי שאולי אפשר להרוויח כמה גולשים שהשאירו את הפרטים. אך תהיו בטוחים שמרבית האנשים שנכנסים לאתר שלכם, מאוד לא אוהב לראות את הפרסומות קופצות לו בעיניים.

2. הפתעות רועשות

נכנסנו לאתר מסוים ופתאום התחילה להתנגן מוזיקה. לקח לנו כמה רגעים להבין שזה האתר שמנגן אותה. עד שמצאנו איפה לכבות, העדפנו לעבור לאתר אחר, שקט יותר. אם נרצה לשמוע מוזיקה, אז אנחנו נעדיף לשים אותה בעצמנו.

3.איזו תמונה יפה , חבל שראינו אותה כבר באתרים אחרים

הקושי לצלם תמונות שמתאימות לאופי האתר, גורמות לבעלי אתרים לרכוש תמונות ממאגרים ממוחשבים. התמונות האלה לא נראות אמיתיות, וזה גם לא נראה רציני שהתמונה שמופיעה אצלנו מופיעה גם אצל המתחרה שלנו.

4.תנו לנו להיות בקשר איתכם

בעלי אתרים יצאו עמוד צור קשר, בו הם מבקשים מהגולשים להשאיר פרטים וזהו, זו הדרך שלהם לשמור על קשר איתם. אנחנו רוצים להיות בקשר, אז תשאירו מייל, טלפון, כתובת. דרך בטוחה להגיע אליכם.

5.ספרו לנו עליכם בצורה ישירה

בכל אתר אינטרנט יש עמוד אודות בו מספרים על העסק. ברוב המקרים העמוד כתוב בשפה שאיננה מספרת דבר. ההמלצה היא, לכתוב את העמוד בשפה ישירה, אישית, שתגרום ללקוחות להכיר אתכם באמת.

6.יותר מדי קידום

מקדמי אתרים מחפשים כל הזמן דרכים כיצד לקדם את האתר שלהם בגוגל. הבעיה היא שלא פעם זה בא על חשבון האופן בו האתר נראה. אז מופיעים בו ביטויים לא נכונים מבחינה תחבירית או ביטויים בצפיפות גובה. הגולש הממוצע לא יודע שיש לזה מטרה, הוא חושב שאתם לא יודעים לכתוב בצורה נכונה.

7.איפה הכפתורים החברתיים?

בשביל להבין את החשיבות של כפתורים חברתיים, מספיק להסתכל יום אחד בפייסבוק ולראות כמה אנשים משתפים עמודי אינטרנט שונים. אותם עמודים מרוויחים תנועה וזוכים לתקשורת עם הגולשים. אז איפה הכפתור שלכם?

8.איפה נמצא הבלוג שלך?

אתרים רבים מוסיפים היום בלוגים, בשביל שיוכלו לכתוב פוסטים ומאמרים בצורה פחות "רשמית", ושהגולשים יוכלו לכתוב תגובות למאמרים. אם אין לכם בלוג, אתם מפסידים את זה וחבל.

9.קריאה לא מקורית לפעולה

בסופו של דבר, בנינו אתר בשביל למשוך את הגולשים שלכם לרכוש מוצר או שירות. את זה אנו עושים בעזרת קריאה לפעולה. אבל אם נחזור כל הזמן על אותה קריאה, זה כבר לא מקורי ולא מושך.

10. מה אנחנו עושים כאן?

הבעיה הגדולה ביותר ממנה יכול לסבול האתר שלך היא, שאין לגולש מושג מה לעשות באתר ומה הוא מציע לו. גולשים יכולים לא לאהוב פרמטרים שונים באתר, אבל אם הוא ישרת אותם אז זה לא יפריע להם כל כך. אם הם נכנסים לאתר שלך ואין להם מושג מה אתה מציע להם ומה יכול לקבל ממנו, אז אתה בבעיה גדולה.

אז איזה אלמנטים באתרים גורמים לך להתעצבן ? מוזמנים לשתף בתגובות!

]]>
arik@digitalforce.co.il (אריק דיאמנט) מאמרים וטיפים באינטרנט Sun, 31 May 2015 00:00:00 +0300
קידום אתרים אורגני אמיתי בגוגל - איך זה עובד ? https://www.digitalforce.co.il/articles/seo-how-does-it-work.html https://www.digitalforce.co.il/articles/seo-how-does-it-work.html קידום אתרים אורגני אמיתי בגוגל - איך זה עובד ?

כולנו רוצים שהאתר שלנו יתברג בתוצאות הראשונות בחיפושים בגוגל. לכך קוראים "קידום אורגני".
במאמר זה נגלה את הגורמים החשובים ביותר להצלחת קידום האתר במנוע החיפוש.

{rsform 14}

אז איך נדע לבחור חברה לקידום האתר שלנו?

במאמר זה אסביר בקצרה את תחום הקידום ואיך אפשר לקדם אתר באופן הטוב ביותר.

ההגיון מאחורי קידום אתרים

המטרה של מנועי החיפוש היא להציג לגולש את התוצאות הרלוונטיות עבור החיפוש שביצע. זו המטרה העיקרית וזו הסיבה שבגללה אנו משתמשים במנוע החיפוש מלכחתחילה.

כאשר האתר שלנו מופיע בין התוצאות הראשונות בגוגל, הדבר אומר שגוגל סבורה שאנו מקור ידע סמכותי ורלוונטי עבור השאלה של הגולש.

עלינו לזכור שגוגל רואה את הכל. כלומר גוגל יודעת איזה תוצאות היא מציגה ויכולה לבדוק את הרלוונטיות שלהם על פי התנהגות הגולש.

אם לדוגמה הגולש חיפש "בניית אתרים" ולחץ על אחת התוצאות שקיבל מגוגל ומיד עזב את האתר שנפתח, וכך גם עשו גולשים נוספים, הדבר מעיד לגוגל שתוצאה זו אינה רלוונטית כל כך לחיפוש הזה. ולכן תדחוף את התוצאה הזו אחורה ותקדם תוצאות אחרות שמראות מעורבות גולשים גדולה יותר.

התנהגות זו של גוגל, שבוחנת את התנהגות הגולשים, היא זו שהופכת טכניקות רבות של קידום אתרים ללא רלוונטיות.

אם חברה לקידום אתרים יצרה מצב מלאכותי שגרם לגוגל לדרג את האתר בין התוצאות הראשונות בחיפוש, אך הדבר לא מגובה בהתעניינות אמיתית של הגולשים, אנו נפסיד את התוצאות האלו!

בפועל יש לגוגל צוות שלם של אנשים שתפקידם הוא לגלות את כל ה"שיטות" המלאכותיות לקידום אתרים ולמנוע מהן להצליח.

זהו מאבק תמידי אבל תהיו בטוחים שבסופו של דבר כל שיטה מלאכותית תתגלה על ידי גוגל וההישגים שלה יבוטלו.

מקדמי האתרים מכירים את זה טוב מאוד. (ראה לדוגמה: עדכון פנדה, http://www.geektime.co.il/panda-4-1-upgrade-by-google/)

ציטוט מדברי מט קאטס (דובר רשמי של גוגל) :

"תנסו לבנות אתר נהדר, שגולשים אוהבים, שירצו לספר לחברים על האתר, לסמן אותו בסימניה, לחזור אליו עוד ועוד פעמים, כל הדברים שגורמים לאתר להיות אטרקטיבי. ואנחנו מנסים לוודא שאם זו המטרה שלך אנו מישרים קו עם המטרה הזו. כל עוד שהמטרה שלך היא יצירת תוכן איכותי לגולשים, אנו מצידנו נעשה הכל כדי להראות את התוכן האיכותי שלך לגולשים גם כן."

קישור לוידאו של מט קאטס

היזהרו מהבטחות סרק של מקדמי אתרים
אם מישהו מבטיח לכם תוצאות ראשונות בגוגל היזהרו.

גוגל לא עובדת אצל אף אחד מאיתנו, אין אפשרות להבטיח הבטחות כאלו. האם מישהו יכול להבטיח ב100% שבעוד חודש ירד גשם? או מה יהיו המעלות בדיוק? לא! אפשר רק להעריך.

קידום בגוגל לא מתרחש בתוך ואקום. אנו מקדמים את עצמנו מול המתחרים שלנו. המתחרים יכולים גם לבצע פעולות קידום ולעקוף אותנו. ולכן אל תאמינו להבטחות חסרות שחר כאלו. למעשה אם תשמעו הבטחה כזו, תסתובבו ותפנו למישהו אחר.

אז איך צריך להראות קידום אתרים אמיתי ?

  1. טיפול בבסיס - קידום איכותי מתחיל מהבסיס.
  2. חקר מילות מפתח. עלינו לבחור באיזה ביטויים נרצה להיות מקודמים.
  3. תוכן איכותי - בלי תוכן בעל ערך כלום לא יקרה.
  4. הפצת התוכן ברחבי הרשת. - קישורים נכנסים.
  5. בקרה ותיקונים.

קידום אתר איכותי מתחיל מהבסיס.

אם היסודות שלנו לא טובים לא נוכל לבנות עליהם. עלינו לוודא שהאתר בנוי על פי הנחיות גוגל לקידום אתרים.
מסמך רשמי מגוגל עם הנחיות אלו ניתן למצוא כאן:
http://static.googleusercontent.com/media/www.google.co.il/en/il/intl/iw/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-iw.pdf

במסמך זה תמצאו התייחסות לנושאים הבאים:

  • כותרות דפים
  • תגי כותרת
  • תג Desctipion
  • מבנה קישורים
  • קלות ניווט באתר
  • תוכן איכותי
  • טקסט קישורים
  • שימוש נכון בתגי כותרת
  • שימוש בתמונות
  • שימוש יעיל ב robots.txt
  • קישורי nofollow

פרט לנושאים אלו יש נושאים נוספים כגון מפת אתר, מהירות טעינת הדפים באתר, תאימות לסלולר ועוד.
חשוב גם להגיש את האתר לכלי מנהלי האתרים של גוגל. לקריאה נוספת:
https://www.digitalforce.co.il/articles/5-steps-google-seo.html

חקר מילות המפתח

עלינו להחליט באיזה ביטויים נרצה למקד את המאמצים שלנו.

הביטויים שאליהם נכוון הם ביטויים שיתכן שהגולש הרלוונטי שלנו ירשום במנוע החיפוש וכך ימצא אותנו.

שימו לב, לא תמיד הביטוי הטריוויאלי הוא הנכון עבורנו. לדוגמה: אם יש לנו חנות נעליים, יתכן שנחשוב לקדם את הביטוי "נעליים", אבל זה רוב הסיכויים לא יועיל לנו. למה? כי זה לא מה שהגולש יחפש.

זיכרו, אנחנו רוצים תנועה רלוונטית ולא סתם תנועה..

עבור חנות נעליים יתכן ונרצה ביטויים כמו "נעל ספורט" או "חנות נעליים אונליין"..
לפעמים הדרך לקידום מוצלח היא דווקא בבחירת ביטויים עקיפים המעידים משהו על הגולש. לדוגמה:
גולש שחיפש "איך בודקים מידת נעליים" הוא גולש שרלוונטי עבור חנות הנעלים שלנו, ואנו נרצה שאת התוכן הזה יקבל מהאתר שלנו.

תוכן האתר

בנושא התוכן מפנה אותך להמשך קריאה במאמר "איך לכתוב תוכן איכותי לקידום האתר במנוע החיפוש? "
במאמר זה תמצאו תשובות לשאלות:

  • מאיפה מקבלים רעיונות לתוכן איכותי?
  • איך לכתוב את התוכן, מה המבנה הרצוי ?
  • איך נכתוב בסגנון שאנשים ירצו לקרוא ?
  • בחירת כותרת.

קישורים נכנסים - בניית קישורים

מה הכוונה "בניית קישורים" ?

מדובר בקישור שנמצא באתר אחר שמוביל לתוכן באתר שלנו

כאשר אנו מדברים על קידום האתר באופן אקטיבי אנו חייבים ליצור קישורים נכנסים לאתר.
קישור נכנס הוא כמו הצבעת אמון לכיוון האתר שלנו. גוגל סופר את כמות ואת איכות הקישורים הנכנסים שלנו כמדד חשוב לחשיבות האתר שלנו בנושא המסויים.

לא כל קישור הוא בעל ערך זהה, יש קישורים טובים יותר ויש פחות. אך באופן כללי ככל שיש לנו יותר קישורים נכנסים כך יותר טוב.

איך יוצרים קישורים נכנסים לאתר ?

  • כתיבת מאמרים עבור אתרים אחרים עם קישור לאתר שלנו.
  • כתיבת תגובות בפורומים ובבלוגים עם קישור.
  • הפצת התוכן שלנו ברשתות החברתיות.
  • רישום באינדקסים.
  • מעודדים אנשים לשתף ולהגיב על התוכן שכתבנו.
  • כתיבת "חוות דעת" על מוצרים ושרותים באינטרנט עם קישור אלינו.
  • כתיבה באתרי מאמרים.

היזהרו מ"החלפת קישורים מלאכותיות" ופעולות דומות שמוגדרות על ידי גוגל כלא תקינות. פעולות אלו עלולות לגרום להסרת האתר שלכם על ידי גוגל ממנוע החיפוש.

בקרה ותיקונים

מדי פעם עלינו להיכנס לכלים שגוגל מספקת לנו: כלי מנהל האתרים של גוגל ולגוגל אנליטיקס. כמובן שעלינו להגדיר קודם גוגל אנליטיקס באתר.
בעזרת כלים אלו נוכל לראות איך האתר שלנו מתפקד מול מנוע החיפוש והגולשים, האם יש תקלות שצריך לתקן או מקומות והזדמנויות שאפשר לנצל.

אשמח לשמוע את דעתך, או לענות על שאלות בנושא.
בהצלחה!

{rsform 14}

]]>
arik@digitalforce.co.il (אריק דיאמנט) מאמרים וטיפים באינטרנט Tue, 24 Mar 2015 00:00:00 +0200
למה כדאי לך לבחור במערכת מג'נטו כמנוע של אתר המכירות שלך? https://www.digitalforce.co.il/articles/why-choose-magento-ecommerce.html https://www.digitalforce.co.il/articles/why-choose-magento-ecommerce.html למה כדאי לך לבחור במערכת מג'נטו כמנוע של אתר המכירות שלך?

מג'נטו היא אחת האפשרויות הטובות ביותר לבניית חנות אונליין. מג'נטו היא פלטפורמה חזקה ומאובטחת שעסקים מגיבים אליה טוב מאוד. אלו הסיבות שבגללן מג'נטו היא הבחירה הנכונה לעסקים קטנים וגדולים:

  • כיוון שמג'נטו היא בבעלות של EBAY הם תומכים בעולם המסחר הויטואלי באופן אגרסיבי.
  • קל לעבור למג'נטו - יכולות ההגירה של מג'נטו הן מעולות ואפשר להעביר את אתר המסחר הקיים למג'נטו באופן פשוט יותר מתמיד.
  • התממשקות עם מערכות קיימות - בגלל שמג'נטו היא פופולארית כל כך, לרוב היישומים החיצוניים יש מודולים המאפשרים התחברות קלה עם המערכת.
  • קהילת מפתחים גדולה - מה שאומר שאם אתה נתקע, יש לך בעיה או שאתה רוצה לעשות התאמה אישית של המערכת, יש המון אנשים שמהם אפשר לקבל תמיכה.
  • יכולות התרחבות - מג'נטו מאפשרת לעסק שלך לגדול ולנהל מספר חנויות במספר שפות ללא בעיה.
  • חנויות מרובות - במערכת מג'נטו מובנת היכולת לנהל ממקום אחד מספר חנויות במקביל, כך שככל שהעסק מתרחב אפשר לפתוח חנויות נוספות מאותה המערכת.
  • שיווק - שיווק הוא הדלק של אתר מכירות. מג'נטו עושה עבודה מצוינת בלצייד את האתר שלך בכל היכולות הנדרשות לתחרות בזירת האונליין.

המסקנה:

אם אתם צריכים חנות וירטואלית מקצועית, מג'נטו היא הבחירה הנכונה.

לפרטים נוספים והצעת מחיר לבניית חנות וירטואלית מקצועית

{rsform 14}

דוגמה לחנות מג'נטו שבנינו ללקוחותינו

חנות מג'נטו לדוגמה שבנינו עבור חברת סי סמדר אליאסף, החנות נבנתה כאתרים נפרדים לאנגלית ולעברית, כאשר מערכת הניהול היא אחת ומנהלת את שני האתרים במקביל מאותו ממשק ניהול המג'נטו.

]]>
arik@digitalforce.co.il (אריק דיאמנט) מאמרים וטיפים באינטרנט Sun, 22 Mar 2015 00:00:00 +0200
5 סיבות שבגללן לעסק שלך מגיע אתר אינטרנט איכותי https://www.digitalforce.co.il/articles/5-reasons-for-quality-website.html https://www.digitalforce.co.il/articles/5-reasons-for-quality-website.html 5 סיבות שבגללן לעסק שלך מגיע אתר אינטרנט איכותי

אם אתה מנהל עסק, קטן או גדול, אתר אינטרנט הוא כבר מזמן משהו שמצופה שיהיה לך. אבל יש הבדל בין אתר שנמצא רק כדי שיהיה אתר לבין אתר איכותי. השקעת הזמן והתקציב הנכון באיכות אתר האינטרנט יועילו לעסק שלך במספר דרכים חשובות.

{rsform 14}

  1. יצירת תדמית אמינה.
  2. לקוחות חדשים ימצאו אותך.
  3. להקל על הלקוחות.
  4. הפצת מידע וניהול דו שיח.
  5. להגדיל את היקף החשיפה של העסק.

יצירת תדמית אמינה

אם לעסק שלך יש אתר איכותי, אתה יכול להתחיל לקבל שליטה בנוכחות העסק והמוניטין שלו ברשת האינטרנט ולייצר אמינות בעזרת אתר האינטרנט. לדוגמה, אתר שמתוכנן ומוצג באופן ראוי יספק חווית שימוש וגלישה טובה יותר עבור המבקרים באתר - הם יקשרו את החוויה הזו עם כלל שירותי העסק שלך.

לקוחות חדשים ימצאו אותך

אתר אינטרנט הוא כמו חלון ראווה לשרותים והמוצרים שלך, לקוחות פוטנציאלים יכולים לגלות אותך בכל רגע ביום. אם איכות האתר של העסק טובה, התוכן מוצג כראוי ויש התחשבות בהנחיות קידום אתרים, לקוחות ימצאו אותך בחיפוש גוגל בלי שתצטרך לעשות שיווק אקטיבי ויקר.

להקל על הלקוחות שלך.

לקוחות קיימים וגם לקוחות פוטנציאליים רוצים לדעת אינפורמציה על העסק ולפעמים הם רוצים לגלות מידע זה בלי להצטרך להתקשר בטלפון. בלי אתר אפקטיבי שקל למצוא בו את המידע שחיפשו, הם עלולים להיות מתוסכלים ואם הם בתהליך של השוואת חברות אז הם ילכו למתחרים.

הפצת מידע וניהול דו שיח.

אתר אינטרנט איכותי הוא גם דרך טובה לקידום דו שיח עם הלקוחות. ברמה הבסיסית זה יכול להיות משהו פשוט כמו לעודד אותם לשלוח אליך הודעה או משוב בעזרת טופס. או שאתה יכול לשלב בלוג או פורום באתר כדי ממש ליצור שיחה עם הגולשים.

להגדיל את היקף החשיפה של העסק.

אתר איכותי יכול לסייע בהתרחבות לתוך נישות חדשות על ידי קידום מוצר או שרות חדשים, או בעזרת חשיפת העסק למעבר לגבולות הגאוגרפיים אליהם השיווק שלך מגיע כיום.

אלו רק מספר יתרונות שמפיק אתר איכותי עבור העסק שלך. במשך הזמן ובעזרת השקעה מתמשכת - אפילו בקנה מידה קטן - העסק שלך יתחיל להרוויח בדרכים רבות נוספות.

אנו חברה לבניית אתרים ששמה דגש על יעילות האתר עבור העסק שלך.

ליצירת קשר:

{rsform 14}

 

]]>
arik@digitalforce.co.il (אריק דיאמנט) מאמרים וטיפים באינטרנט Thu, 19 Mar 2015 00:00:00 +0200
עקרונות לבניית אתרים שכדאי לדעת https://www.digitalforce.co.il/articles/principles-for-web-development.html https://www.digitalforce.co.il/articles/principles-for-web-development.html עקרונות לבניית אתרים שכדאי לדעת

למה לבנות אתר אינטרנט ?

אתר אינטרנט יכול למלא מספר צרכים עסקיים. עלינו להחליט מה התפקיד או התפקידים אותם ימלא אתר האינטרנט החדש שלנו עוד לפני שניגש לבנות אותו.

בין התפקידים האפשריים לאתר:

  • משמש כפולדר עסקי.
  • בסיס לפרסום ממומן.
  • האתר יקודם בגוגל כדי לטפס בתוצאות החיפוש.
  • תקשורת עם הלקוחות הקיימים / שרות לאחר מכירה.
  • אנו נמכור את השרותים שלנו ישירות מהאתר.
  • חנות אינטרנטית.
  • בלוג.
  • אתר קהילה.
  • פורום.
  • פורטל חברה (לשימוש פנימי בחברה).
  • אתר לוח (בדומה ליד 2).
  • אתר אינדקס.
  • אתר לקידום תכנית שותפים.
  • אתר ליצור הכנסות מפרסום כגון אדסנס.
  • ועוד..

לאחר שהבהרנו מה התפקידים אותם צריך למלא האתר החדש, עלינו לבחור בחברת בניית אתרים שיכולה לבנות את האתר בתנאים ובתקציב שמתאימים לנו.
מומלץ לבחור בחברה לבניית אתרים שיכולה להוכיח שביכולתה לבנות את האתר עבורנו. בכל מקרה ההמלצה היא לחלק את תהליך בניית האתר לשלבים כאשר התשלום מתבצע כאשר שלב הושלם. באופן זה ניתן למזער את הסיכון.

כמה צריך לעלות אתר אינטרנט?

תשובה לשאלה זו תמצאו בקישור הבא: כמה עולה אתר אינטרנט ?

בכל שאלה אפשר לפנות אלינו ונשמח לענות.

{rsform 17}

 

]]>
arik@digitalforce.co.il (אריק דיאמנט) מאמרים וטיפים באינטרנט Fri, 06 Mar 2015 00:00:00 +0200
איך לכתוב תוכן איכותי לקידום האתר במנוע החיפוש ? https://www.digitalforce.co.il/articles/content-is-king.html https://www.digitalforce.co.il/articles/content-is-king.html איך לכתוב תוכן איכותי לקידום האתר במנוע החיפוש ?

רובנו מכירים את הביטוי "התוכן הוא המלך" שמיוחס לביל גייטס. ואנחנו מבינים שעלינו לייצר "תוכן איכותי" לאתר האינטרנט שלנו על מנת לקדם את האתר שלנו בעיני מנועי החיפוש והגולשים. אך מה זה "תוכן איכותי" ואיך גם אנחנו יכולים לייצר תוכן כזה?

במהלך השנים כתבנו מאות מאמרי תוכן, חלקם קיבלו מעל 100 אלף צפיות למאמר בודד. אתם בוודאי יכולים לשער שמיקום ראשון בגוגל בביטויים כגון "פרסום בפייסבוק", "כמה עולה אתר" או "הקמת דף פייסבוק" הם מקורות לידים מעולים לחברה שעוסקת בבניית אתרים ושיווק באינטרנט בכללותו.

במאמר זה אשתף את העקרונות המנחים בכתיבת מאמר תוכן לאתר, אתן דגשים ולקחים מתוך שנים של כתיבת תוכן שיווקי לקידום אתרים.

לפני שניגש לכתיבת התוכן עצמו, חייבים שיהיה לנו "בלוג" או אזור "מאמרים" באתר שלנו שבנוי בצורה שנוחה לתפעול. אם אין לנו אזור כזה עלינו לייצר כזה ואם יש, עלינו לבדוק שהמבנה שלו תואם את הנחיות גוגל לקידום אתרים. על כך נרחיב במאמר אחר.

מאיפה מקבלים רעיונות לתוכן איכותי ?

את הרעיונות לתוכן באפשרותנו לקבל ממספר מקורות:

  • תוכן מוביל בשפה האנגלית שנוכל לשכתב ולהתאים לצרכים שלנו.
  • שאלות של לקוחות.
  • ידע מקצועי שלנו שנרצה לשתף (המאמר הזה לדוגמה).
  • כל רעיון אחר.

המקור הטוב ביותר לתכנים הוא מתוך השאלות של הלקוחות שלנו

מתוך שיחות עם לקוחות נוכל לגלות מה מעניין אותם ולכתוב תכנים בנושאים האלו.

האם תוכל לחשוב על שאלות שנתקלת בהן מול הלקוחות שלך שיכלו באותו האופן להפוך למאמרי תוכן? אני בטוח שכן.

לא חייב לשבת ולכתוב מייד מאמר בכל נושא, אך בהחלט אפשר לייצר רשימה של נושאים שעולים מול הלקוחות ובהמשך להפוך את הרשימה הזו לתוכן איכותי.

כמובן שאפשר גם לשלם לאיש מקצוע שיכתוב עבורך תכנים לאתר בנושאים האלו. כך או כך, זו רשימה שכדאי להכין.

תוכן מהשפה האנגלית

מול מליוני אנשים בודדים דוברי עברית יש מעל מליארד דוברי אנגלית, אז בהחלט נוכל למצוא עולם שלם של תוכן בשפה האנגלית וגם לגלות איזה תוכן רלוונטי ומעניין יותר.
אפשר לגשת לאתרים העוסקים בתחום העיסוק שלנו, להיכנס לבלוגים שלהם ולקחת רעיונות שמתאימים לנו. בד"כ גם נוכל לגלות איזה מהמאמרים בבלוג שלהם פופולארי יותר או פחות.

ידע מקצועי שצברנו ונרצה לשתף

אנו לומדים, מתפתחים ואוספים ידע ונסיון רב. הידע הזה יכול להיות מתורגם לתוכן איכותי בבלוג שלנו.
בכל תחום עיסוק יש את הידע הנצבר ואת הלקחים הנלמדים במהלך העבודה. כל אלו יכולים לשמש כמקורות לתכנים לאתר העסקי שלנו ולקדם אותנו וגם למתג אותנו כמומחים בתחום.

אוקיי, יש לי רעיון לתוכן, אבל איך כותבים את התוכן ?

ההמלצה הראשונה היא קודם כל להתחיל! בלי להיות ביקורתיים מדי. וכדי לא להתקע עם קשיים טכניים, כדאי לכתוב את התוכן בוורד או במשהו פשוט אחר ולא ישירות באתר האינטרנט. כמה שפחות בעיות טכניות יותר טוב. לאחר שהתוכן יהיה כמעט מוכן רק אז נעלה אותו לאתר ושם נעשה את הפינישים.

עלינו לכתוב את התוכן בתוך מסגרת, תבנית. אני ממליץ על התבנית הזו:

כותרת - הקדמה - הצהרה - גוף התוכן - סיכום - הנעה לפעולה

כותרת

נושא המאמר באופן קולע ומזמין לקריאה. כתיבת הכותרת היא חלק מהותי במשיכה של התוכן וארחיב על כך בהמשך או במאמר תוכן אחר. אך כרגע - לא להיתקע על הכותרת. לכתוב משהו ולהמשיך אחכ אפשר לשנות.
כדאי שנשלב בכותרת את הביטוי המרכזי שנרצה שיקודם במנוע החיפוש.

הקדמה

ההקדמה היא הטיזר למאמר שלנו. ההקדמה היא גם החלק שיופיע בחיפוש בגוגל מתחת לכותרת.

בהקדמה רצוי שנכתוב פסקה קצרה שתסביר בעצם מה הנושא המדובר ולמה כדאי לגולש לקרוא את התוכן הזה.
גוגל יציגו בתוצאות החיפוש רק את השורה וחצי הראשונות בערך, אז עלינו לקחת זאת בחשבון.
בהקדמה נכלול 2-3 משפטים שמטרתם משיכת תשומת לב וגם בתוך ההקדמה עלינו לכלול את מילת המפתח העיקרית שלנו.

דוגמה לתוצאת חיפוש בגוגל:

דוגמה לתוצאה בגוגל

הצהרה

נספר לגולש מה מהות המאמר, מה המסקנה שלנו או מה הגולש הולך לקבל מקריאת המאמר. משפט ההצהרה במאמר הנוכחי הוא : "במאמר זה אשתף את העקרונות המנחים אותי בכתיבת מאמר תוכן לאתר, אתן דגשים ולקחים שלמדתי במהלך השנים בנושא כתיבת התוכן לקידום אתרים."
גם בהצהרה זו עלינו לכלול את מילת המפתח ולשלב מילות מפתח תומכות.
* אם התוכן שלנו יהיה ארוך לקריאה ויכסה מספר נקודות, מומלץ שנייצר רשימה של נושאים עליהם נדון בהמשך המאמר. "תוכן עניינים" כך שהגולש יוכל לעבור על הנקודות ולדעת אם להמשיך לקרוא או שלא.

גוף התוכן

לאחר ההצהרה וההקדמה הגיע הזמן "לספק את הסחורה". נענה על הנושאים שהגדרנו כמיטב יכולתנו.
על הכתיבה שלנו להיות מחולקת לפסקאות הגיוניות וברורות.
עלינו להשתמש במספר המילים הקטן ביותר שמעביר את המסר באופן ברור. כמו שלנו אין סבלנות ל"זיבולי שכל" כך גם לשאר הגולשים. קצר ולעניין.
נקפיד לשלב את מילות המפתח התומכות שלנו גם בתוך גוף התוכן עצמו..

סיכום המאמר

שלושה או ארבעה משפטים, המסמים את התוכן שנכתב ומדוע התוכן הזה מועיל לגולש.
בסיכום רצוי לשלב את מילת המפתח העיקרית שנרצה לקדם.

הנעה לפעולה

זהו חלק חשוב בו נזמין את הגולש לבצע פעולה רצויה עבורנו. אם זה יצירת קשר, הרשמה לניוזלטר או כל פעולה אחרת שנרצה ורלוונטית.

איך נכתוב בסגנון שאנשים ירצו לקרוא?

נקודות מנחות לסגנון כתיבה:

  • להמנע ככל הניתן מהמילה "אני".
  • לכתוב "עלינו" או "עליך".
  • לקצר במילים.
  • שפה פשוטה וטבעית.
  • מבנה מסודר, חלוקה לפסקאות.

הרחבה בנושא כותרת המאמר

הכותרת היא הדלת למאמר, אם הדלת לא תהיה מזמינה כנראה שלא נקבל ביקור.

אין נוסחת קסם לכתיבת כותרת מוצלחת. אם ניתן לקלוע בשאלה כמו שיחפש אותה הגולש בגוגל, מה טוב. אך אפשר גם לנסות מאמרים עם כותרות כגון "10 טיפים לכתיבת מאמרי תוכן מוצלחים" או "5 דברים שלא ידעת על כתיבת תוכן שיווקית" וכדומה.
אנשים אוהבים לקרוא מאמרים כאלו בסגנון "10 טיפים.." וכו. אך אין צורך להשתמש בשיטה זו בכל מחיר.

לסיכום:

תוכן איכותי יכול לקדם את האתר שלנו במנועי החיפוש. תוכן איכותי יכול להוביל אלינו לקוחות חדשים.
מקווה שהתוכן במאמר זה סייע בעדך בתהליך יצירת התכנים עבור האתר שלך. בכל שאלה ניתן לפנות אלינו בעזרת הטופס המצורף.

{rsform 17}

]]>
arik@digitalforce.co.il (אריק דיאמנט) מאמרים וטיפים באינטרנט Wed, 28 Jan 2015 00:00:00 +0200
פייסבוק או גוגל - איפה עדיף לפרסם ? https://www.digitalforce.co.il/articles/facebook-vs-google-advertising.html https://www.digitalforce.co.il/articles/facebook-vs-google-advertising.html פייסבוק או גוגל - איפה עדיף לפרסם ?

פייסבוק וגוגל הן שתי ענקיות האינטרנט, ולכל אחת מהן יש את פלטפורמת הפרסום שלה. לרוב הלקוחות יש תקציב וזמן להשקיע רק בפלטפורמה אחת. אז איפה עדיף לפרסם ?

במבט ראשוני שתי הפלטפורמות נשמעות דומות. מודל התשלום דומה, המונחים דומים. משלמים על הקלקות, חשיפות וכו.
כיוון שהמאמר הזה ממוען לאנשי עסקים ולא לאנשים טכניים אני אסביר בפשטות.

בגוגל אנחנו בעיקר מגיבים לחיפושים של הגולשים ובפייסבוק אנחנו מוצאים את הגולש בעזרת כלי הפילוח בלי שהגולש חיפש משהו מסויים.

מה זה אומר ?

לדוגמה נניח שאנו רוצים לפרסם טכנאי מזגנים אם נבחר את פייסבוק, נוכל לפרסם לאזור העבודה שלנו, ואף לכוון לפרופיל של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. אך הפרסומת שלנו תופיע אצלם בפייסבוק גם כאשר המזגן שלהם תקין לחלוטין! כלומר נשקיע הרבה בפרסום לאנשים שלא צריכים את השרותים שלנו כרגע. וכאשר הם יצטרכו את השרות די בטוח שהם לא יזכרו אותנו.
במקרה כזה נעדיף להופיע בפרסום של גוגל, לאנשים שמחפשים "טכנאי מזגנים" או חיפושים שנחליט שהם רלוונטיים אלינו. כמובן שנוכל למקד לאזור גאוגרפי בו אנו פועלים ועוד..

לדוגמה אחרת:

נניח שאנו מעבירים סדנאות אפיית עוגות ומתוקים. באפשרותנו להשתמש בפרסום בפייסבוק, להגיע לקהל הייעד הפוטנציאלי שלנו ולהציע לו להשתתף בסדנה כזו. במקרה זה אנו מציעים משהו שהגולש אולי לא חשב עליו, אך יתכן ויהיה מעוניין להשתתף בו. כלומר אנו מייצרים את העניין אצל הגולש ולא ממתינים שהוא מיוזמתו יחפש אותנו.

דבר נוסף שבו עלינו להתחשב הוא תהליך הרכישה והיכן הלקוח נמצא בתהליך זה.
כאשר לקוח מבצע חיפוש ממוקד בגוגל, הוא נמצא בשלב מתקדם של איסוף מידע וכנראה נמצא קרוב יותר לרכישה עצמה של השרות או המוצר.

בד"כ תהליך רכישה של לקוח הוא כזה:

הכרה בצורך - > חיפוש מידע -> השוואת חלופות -> רכישה

 מתי עדיף לפרסם בפייסבוק ?

פרסום בפייסבוק מתאים כאשר אנו מחפשים לקוחות שלא חיפשו מידע באופן פעיל אך יתכן בהחלט כי המוצר או השירות שלנו יכולים לעניין אותם אם ישמעו עליהם. הדבר דומה לפרסום בעיתון המקומי. אם יעניין את הגולש הוא יכנס אם לא הוא ידלג.

מתי עדיף לפרסם בגוגל ?

פרסום זה מתאים כדי למצוא גולשים אשר חיפשו באופן אקטיבי פתרון לבעיה או שחיפשו שרות או מוצר כלשהם. מודעות הגוגל רלוונטיות למה שהגולש חיפש ולכן כדאי להשתמש בפלטפורמה זו לפרסם דברים שגולשים מבצעים חיפוש עבורם. לדוגמה: טכנאי מזגנים באזור השרון.

אני מקווה שהמידע הזה הועיל לך בדרך לשיווק ופרסום העסק שלך באינטרנט. שכן האינטרנט היא כלי הפרסום הטוב ביותר כיום לרוב העסקים.
נשמח לשמוע ממך ולהציע לך חבילת פרסום המתאימה עבורך באופן אישי.
לפרטים נוספים וללא כל התחייבות מצידכם:{rsform 17}

]]>
arik@digitalforce.co.il (אריק דיאמנט) מאמרים וטיפים באינטרנט Wed, 21 Jan 2015 00:00:00 +0200