רביעי, 21 ינואר 2015

פייסבוק או גוגל - איפה עדיף לפרסם ?

פייסבוק וגוגל הן שתי ענקיות האינטרנט, ולכל אחת מהן יש את פלטפורמת הפרסום שלה. לרוב הלקוחות יש תקציב וזמן להשקיע רק בפלטפורמה אחת. אז איפה עדיף לפרסם ?

במבט ראשוני שתי הפלטפורמות נשמעות דומות. מודל התשלום דומה, המונחים דומים. משלמים על הקלקות, חשיפות וכו.
כיוון שהמאמר הזה ממוען לאנשי עסקים ולא לאנשים טכניים אני אסביר בפשטות.

בגוגל אנחנו בעיקר מגיבים לחיפושים של הגולשים ובפייסבוק אנחנו מוצאים את הגולש בעזרת כלי הפילוח בלי שהגולש חיפש משהו מסויים.

מה זה אומר ?

לדוגמה נניח שאנו רוצים לפרסם טכנאי מזגנים אם נבחר את פייסבוק, נוכל לפרסם לאזור העבודה שלנו, ואף לכוון לפרופיל של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. אך הפרסומת שלנו תופיע אצלם בפייסבוק גם כאשר המזגן שלהם תקין לחלוטין! כלומר נשקיע הרבה בפרסום לאנשים שלא צריכים את השרותים שלנו כרגע. וכאשר הם יצטרכו את השרות די בטוח שהם לא יזכרו אותנו.
במקרה כזה נעדיף להופיע בפרסום של גוגל, לאנשים שמחפשים "טכנאי מזגנים" או חיפושים שנחליט שהם רלוונטיים אלינו. כמובן שנוכל למקד לאזור גאוגרפי בו אנו פועלים ועוד..

לדוגמה אחרת:

נניח שאנו מעבירים סדנאות אפיית עוגות ומתוקים. באפשרותנו להשתמש בפרסום בפייסבוק, להגיע לקהל הייעד הפוטנציאלי שלנו ולהציע לו להשתתף בסדנה כזו. במקרה זה אנו מציעים משהו שהגולש אולי לא חשב עליו, אך יתכן ויהיה מעוניין להשתתף בו. כלומר אנו מייצרים את העניין אצל הגולש ולא ממתינים שהוא מיוזמתו יחפש אותנו.

דבר נוסף שבו עלינו להתחשב הוא תהליך הרכישה והיכן הלקוח נמצא בתהליך זה.
כאשר לקוח מבצע חיפוש ממוקד בגוגל, הוא נמצא בשלב מתקדם של איסוף מידע וכנראה נמצא קרוב יותר לרכישה עצמה של השרות או המוצר.

בד"כ תהליך רכישה של לקוח הוא כזה:

הכרה בצורך - > חיפוש מידע -> השוואת חלופות -> רכישה

 מתי עדיף לפרסם בפייסבוק ?

פרסום בפייסבוק מתאים כאשר אנו מחפשים לקוחות שלא חיפשו מידע באופן פעיל אך יתכן בהחלט כי המוצר או השירות שלנו יכולים לעניין אותם אם ישמעו עליהם. הדבר דומה לפרסום בעיתון המקומי. אם יעניין את הגולש הוא יכנס אם לא הוא ידלג.

מתי עדיף לפרסם בגוגל ?

פרסום זה מתאים כדי למצוא גולשים אשר חיפשו באופן אקטיבי פתרון לבעיה או שחיפשו שרות או מוצר כלשהם. מודעות הגוגל רלוונטיות למה שהגולש חיפש ולכן כדאי להשתמש בפלטפורמה זו לפרסם דברים שגולשים מבצעים חיפוש עבורם. לדוגמה: טכנאי מזגנים באזור השרון.

אני מקווה שהמידע הזה הועיל לך בדרך לשיווק ופרסום העסק שלך באינטרנט. שכן האינטרנט היא כלי הפרסום הטוב ביותר כיום לרוב העסקים.
נשמח לשמוע ממך ולהציע לך חבילת פרסום המתאימה עבורך באופן אישי.
לפרטים נוספים וללא כל התחייבות מצידכם:

הודעתך
Invalid Input

שם
עליך לרשום את שמך.

עליך למלא את כתובת האימייל.

נייד
עליך למלא מספר טלפון.

עודכן לאחרונה ב שבת, 24 ינואר 2015 21:06
פייסבוק או גוגל - איפה עדיף לפרסם ? - 5.0 out of 5 based on 4 votes
אריק דיאמנט

נכתב על ידי: 

מומחה בתחום השיווק באינטרנט ובניית אתרי אינטרנט. לאריק נסיון של מעל לעשור בסיוע ללקוחותיו להגדיל הכנסות בעזרת רשת האינטרנט. בשנת 2004 הקים אריק את חברת דיגיטל פורס - מחזקים עסקים בכוח דיגיטלי.

בקרו את אריק פרופיל גוגל+ | בפייסבוק | LinkedIn

שלח אלי אימייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

עודכן לאחרונה על ידי אריק דיאמנט

דרג פריט זה
(4 )

המדריך להקמת עמוד פייסבוק

זמין עכשיו חינם להורדה

המדריך להקמת עמוד פייסבוק עסקי

להורדת המדריך!

הנצפים ביותר

לאחרונה מהבלוג